Dark Shadows
Johnny Depp är i farten igen med Tim Burton, regissören, i filmen Dark Shadows, biopremiär 11 Maj
En fängslad vampyr, Barnabas Collins, blir fri och återgår till sitt barndomshem, där hansdysfunktionella Ättlingar är i behov av hans skydd.
Hihi, ännu en Burtonfilm där Depp spelar en lustig vitmålad gubbe. Parodiserar de sig själva eller har Burton ingen inspiration kvar? Det har börjat skitsnackas en hel del om Burton på senaste tid faktiskt, då folk tröttnat på detta koncept. Och detta gäller då en regissör som i allmänhet har setts som topp tjugo, eller rent av topp tio bäsa regissörer.
Filmen måste bli en succé, annars förlorar Burton alldeles för mycket i anseende nu när det redan dalar.
Den vill jag se! 
Och ja, nu har han rätt mycket att bevisa, herr Burton. Att det han gör håller än.
Jag tycker dock det börjar bli lite trist att han alltid har samma skådisar i sina filmer, det kanske också spelar in i att folk tröttnar? Även om det är bra skådisar 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Kanske är det en "affär" mellan Burton och Depp ha ha
Ja de har säkert ett förhållande alla tre, Tim, Johnny och Helena 
Kluring om Ryssland
Ha ha hua vicken syn 
åhh, har velat se den sååå länge nu!!! måste tvinga kompisarna att gå på den med mig ;)
Ojojoj jag får äta upp precis allt negativt jag har tänkt i samband med den här filmen
Jag såg den (själv) ikväll och jag tyckte den var så sjukt bra! Helt underbar. Snyggt gjord, trevlig och spännande historia (även om det var rätt så förutsägbart, men sånt köper jag!) och hemskt rolig
Ja, jag har alltid älskat Burton och Depp och Bonham-Carter och är glad att jag ännu inte har blivit besviken.
Nu har jag återigen blivit kär i herr Depp 
Jag ger Dark Shadows fem huggtänder av fem möjliga!
Kluring om Ryssland
Såg den igår. hade förväntat mig mer men den va såå bra gjord! Johny depp passade perfekt i rollen;)

Såg den i fredags.
Ett ord.
Besviken.
Jo, den är vissuellt vacker och lite "quirky" men de räcker tyvärr inte. Handlingen är visserligen bitvis bra, vacker och smårolig men för de mesta spretar den iväg åt alla möjliga håll. De känns som att herr Burton ville så mycket att de istället blev en röra av alltihop. Dessutom kastas det in ett par helt onödiga element men ska inte spoila för er som inte sett den..
Nu hoppas jag att Burtons nästa film Frankenweenie är betydligt bättre. Kortfilmen är ju ändå fantastisk. Men Dark shadows får bara max 2½ (av 5 möjliga) av mig. Tyvärr får jag verkligen säga.
42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se
Jag tror den hade passat sig som animerad, så som Corpse Bride och Nigthmare before christmas.. Påminnde lite om Alice i Underlandet, men kanske för hälften av dess skådespelare var med i denna med 
Stort fan till dem med, så i mina ögon dög den som film etc 
Bara ren underhållning, inget annat. Ganska synd. Hade väntat mig mer. Som typ… känsla…