Katastroffilmer - Poseidon
Igår var vi och såg nya Poseidon, en riktigt härlig katastroffilm. Jag kommer fortfarande ihåg originalet, och den här höll sig hyfsat nära den versionen. Dock med uppdateringar - och väldigt snyggt kameraarbete. Maffig båt, och världens läbbigaste våg..
Klart sevärd, betyg 4/5 skulle jag säga.
Jag har inte sett originalet, men har lite svårt för den typen av filmer. Intressant att du ger den bra betyg, har annars bara sett riktigt urusla betyg på filmen.
Mvh // Johan

Jag har bara sett originalet, helt ok, är sällsamt kluven till katastroffilmer på båtar, skräckblandad förtjusning brukar det vara för min del:) Fast det blir nog en hyra-film för mig det här…

Jag älskar katastroffilmer. Jag måste självklart se även denna. Minns en hel del från originalet, men inte alls allt.
Är dock aningen sjåpig just då det gäller vatten och stora båtar. Tycker att nöjeskryssningar med ex Viking Line är allt annat än nöje. Jag menar, det är ju bevisat att de rara små båtarna kan sjunka (eller som i detta fall slå runt). 
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Såg den igår och skulle ge den 3/5. Välgjort och helt okej underhållning, men lite mycket klättrande i trånga utrymmen och explosioner…
jag har sett både orginalet och den nya. skulle nog ge org 2/5 och nya 3/5 inte helt värdelös men heller inte värd bio pengarna.

Tyckte denna var över förväntan. I och för sig hade jag inga förväntningar alls. :) Men den var bitvis riktigt spännande. Kan nog få en stark 3:a av mig. Och är lite sugen på att se originalet…för originalet är antagligen ännu bättre…
mvh
Oskar
Originalet är en av mina favoritfilmer! Denna nya skiljer sig en hel del från originalet, vilket jag tycker är bra. Avskyr rena kopior. Så jag tycker den nya är bra också, även fast originalet slår den :-)