Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 719 ggr
[Kaktuz]
0

Fredagen den 13:e

Idag är det det, men som många kanske vet finns det även filmer med detta namn.

Rekommenderar du dem ?

[jjennyeklundd]
0

Absolut! Den senaste är riktigt bra.

[Kaktuz]
0

Jag kan med dem två första :-S

[deen]
0

Nån gång ibland är de kul, men tyckte de var läskigare när jag var yngre! Tungan ute

[stblues35]
0

Går nu på kanal 5…

[Kaktuz]
0

#3 Ja faktiskt Tungan ute

#4 Se där ja Glad

Paltn
0

#3 de fleste äldre rysare var läskigare då man var yngre, eller då de var nyutkomna.

Idag är effekterna så utdaterade så att det blir mer komiskt än skrämmande.

Ett annat exempel på detta är t.ex "It", den gav mig mardrömmar då jag såg den som lite väl ung tv-tittare. Idag är den riktigt skrattretande =)

// Paltfan

[Kaktuz]
0

#6 Dagens är så datorgjorda att det skadar en annans intresse av att bli skrämd.. Oskyldig

Paltn
0

Ja skrämd blir jag inte heller, men man sitter inte och skrattar över dem nya alltid som man gör över de gamla.

Nysett igenom Ailenserien igen, och likadant där, det må vara kult men nog sitter man och skrattar över effekterna =)

Men ta sen liknande genre i en nyare film typ "pandorum" så är effekterna bra mycke bättre och det höjer underhållningen. Men endast på att man blivigt "skadad" eller "bortskämd" med det…..då de gamla rysarna etc kom så var ju effekterna top of the notch.

Finns dock vissa nya rysare utan speciella effekter som faktiskt är helt ok i skrämselvärde, dock som sagt är jag inte så lättskrämd längre. Men det beror nog på att man sett så mycket att de flesta vridningar och vändningar är så förutsägbara i filmer numera.

// Paltfan

[Kaktuz]
0

Ja jag menar de Tungan ute

Precis Flört

Någongång har jag hoppat till men då är de i såna filmer där de bara dyker upp en filur när man inte är berred på de alls, man sitter där och undrar varför man titta på filmen och poff Oskyldig

[deen]
0

#6 Ja, antar att det är just för att man var yngre!

[deen]
0

#9 Haha, jag är världens fegis när det gäller hoppa-fram-filmer… Men älskar kicken man får!

[Kaktuz]
0

#11 He he dock få finns de ändå som man gör de till nu för tiden Tungan ute