Film iFokus

Film

Etikett: kommande-biofilmer
Läst 1302 ggr
[Kaktuz]
0

The Amazing Spider-Man

Peter Parker är en utstött high school student som blev övergiven av sina föräldrar som liten, och uppfostrad av sin farbror Ben och faster May. Som de flesta tonåringar försöker Peter att komma underfund med vem han är och hur han blev den han är idag.

Peter blir också förälskad för första gången, i skolkamraten Gwen Stacy, och tillsammans kämpar de med kärleken, förpliktelser och hemligheter. När Peter upptäcker en mystisk väska som har tillhört hans pappa, så påbörjas ett sökande efter att förstå sig på hans pappas försvinnande och det leder honom till ett laboratorium på Oscorp och Dr. Curt Connor, hans pappas forna kompanjon. När Spider-Man kolliderar med Connors alter ego, The Lizard, måste Peter göra livsavgörande val och använda sina krafter för att skapa sitt eget öde och bli en hjälte.

Biopremiär 3 Juli 2012

MissInAction
1

Min fråga är - varför? När det finns bra filmer om Spiderman redan Obestämd

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kaktuz]
0

Yes, tänkt så med. Knappt man gillade trean men visste då att det var the end. Sen kommer detta..

Niiinah92
0

Jag ser fram emot denna Spider-man, mest för att min favorit "skurk" är med men oxå för att jag inte direkt gillar de andra spider-man filmerna utan hoppas denna blir mycket bättreSkrattande

MissInAction
0

Känner jag mig själv så kommer jag nog att se den här ändå eftersom jag gillar superhjälte-filmer Glad

Kluring om Ryssland

TheGeneralIdea
0

Jag tycker väldigt mycket om de tidigare Spider-Mn filmerna så mitt första intryck var att det var konstigt att de gjorde en ny. Har dock hört att det är för att den nya skådespelaren ska vara med i The Avengers 2 och det var därför de gör en ny. Vet inte om det är sant dock men låter rimligt om skaparna vill ha en komplett serie med hjältar från filmer. Tycker personligen att en ny skådespelare till Avengers 2 hade räckt men..

[stblues35]
0

Blir jäkligt skoj att se den här filmen..för det ska jag!:) Jag är ett spindelman fan så och har läst tidningen..kommer inte ihåg riktigt nu men det här utspelar sig väl efter 1:a filmen och innan andra?:)

[Equidem]
1

Jag tycker inte alls om tidigare Spiderman-filmerna med Tobey, så jag ser fram emot denna nya, med ny skådespelare och ny regissör. Har dock inte så höga förväntningar. Spiderman har aldrig lyckats väcka mitt intresse.

MissInAction
1

Jag har ju spindelfobi och gillar de tidigare filmerna enbart för att jag gillar att titta på Tobey Maguire OskyldigTungan ute

Kluring om Ryssland

[SallysPigge]
0

Vilken åldersgräns är det på filmen? Då min son 8½ älskar dom andra filmerna och skulle vilja uppleva denna på bio med 3D och allt :-)

[Equidem]
0

#9: Det är 11 års åldersgräns. Tyvärr =/

[SallysPigge]
0

#10 Men gäller det även om man går med en vuxen då?

Niiinah92
0

#11 barn under 11 får gå i vuxet sällskap Skrattande Så har jag fått lärt mig i alla fallFlört

[SallysPigge]
0

#12 Var så länge sedan jag gick men har det för mig med :-)

[Kaktuz]
0

Jag har gått på 11 pch 15 tillsammans med min dotter som då var tio Oskyldig, dem rekommenderar bara säjs det, men de är ingen lag på just åldern har jag fått höra via en som visar film på vår Folkets hus bla. Och då ha jag gått på sf..

[SallysPigge]
0

#14 Ok, då vet jag :-)

[Kaktuz]
0

Det är Statens medieråd som fastställer om en film skall få en lägre åldersgräns än 15 år för offentlig visning. De kan då bestämma åldergränserna: Barntillåten, 7 eller 11 år. Om filmen inte är granskad eller om Statens medieråd så bestämmer får den åldergränsen 15 år.

- När filmen är tillåten från 7 år så får barn under 7 år följa med i vuxens sällskap.
- Vid 11 års gräns får barn som har fyllt 7 år följa med i vuxens sällskap.
- 15-års gränsen är absolut. Man måste ha fyllt 15 år för att få se filmen på biograf, även i vuxens sällskap.

En foajévärd eller annan biografanställd har som uppgift att kontrollera att åldersgränserna följs. Biografpersonalen kontrollerar därför legitimation i vissa fall, varför man bör vara beredd att visa legitimation (pass går också bra) vid anmodan.

SF Bio är ansvariga för att lagar och bestämmelser efterföljs. Om du vill veta mer om åldersgränser kan du läsa om det på www.statensmedierad.se/Filmgranskning/

Men jag har inte stött på att någon stoppad oss Cool

[SallysPigge]
0

Åh tack :-)

Fast länken fungerar ej :-)

Grodan
0

Jag är över 15 och ska se den. Tycker den 4 långa trailern (på imdb) är så snygg

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Niiinah92
0

Herregud den var lika amazing som titeln säger! Bättre skådespelare, bättre sceneri, bättre story, bättre skurk, ja bättre ALLT!

Rekommenderar den starkt till de som ännu inte sett denSkrattande

Grodan
0

#20 Haha, vad kul att höra. Folk har varit lite neggiga om den.

Jag hoppas kunna se den snart.

Grodan
0

Nu har jag sett den. Blev glad när det dök upp ett sött monster. Skrattande

Annars vet jag inte vad jag ska tycka… Huvudrollskillen verkar härlig att kyssa… LOL