Film iFokus

Film

Etikett: filmhjälp
Läst 1614 ggr
diesel92
0

vad heter filmerna?

Har fått två filmer i huvudet men kommer ej ihåg vad de heter. Film 1 är äldre och handlar om en flicka som blir bortgift till en gammal man som har en gård. Sen kommer det förbi en ung man som har planer på att bygga upp en stad. Hon följer med honom och staden börjar ta form. Har för mig att han blir sjuk sen och att hon blir slagen av honom. Tror hon sen fann en ny man då den andra dog. De flyttade från stan men då han sen dog i sjukdom flyttade hon tillbaka. Jag har för mig det var så men minnet är luddigt. ---------- film två handlar om en tjej som går i skola med mode som inriktning. Hon får sen reda på att hennes morbror (elr ngn) som är med i maffian. Hon får sen ta över familjeföretaget som syr falska märken. I skolan går en elak tjej som bla tar ideer från en annan.

[Kaktuz]
0

1: Purpurfärgen ?

diesel92
0

Ingen som känner igen film nr 2? Den är inte överdrivet gammal. Någon gång på 2000 talet. Filmen är mer ungdomlig.

[Kaktuz]
0

Var 1 rätt då ? Oskyldig

diesel92
0

3#: den var rätt. :) så tack så mycket. :D Hade dock osis så den gick på tv häromdagen men jag missade den.

[Kaktuz]
0

Tv 4 film visar den med :-)

diesel92
0

5#: ja den gick där häromdagen men jag missade de :/

[Kaktuz]
0

Aha trodde du menade tv4, för dem visade den med under en dag. Men 4film visar nog den igen snart.. :/

Cafesinner
0

Kan nr 2 vara Crimes of fashion? http://www.imdb.com/title/tt0414923/

diesel92
0

8#. jaaa tack! :D :D

Cafesinner
0

Haha(H) varse!