Bästa filmerna?
Vilka är dom bästa filmerna ni har sett?
Jag älskar "The terminal" med Tom Hanks.
Private Ryan också bra. (Enda krigsfilm jag gillar)
Saving Private Ryan är nog den bästa filmen jag sett, den är helt underbar. En annan som jag verkligen gillar är 300, den filmen är jättebra gjord.

Cry Baby, Vildängel, Grease 1 & 2
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Eulogy. Den är bara bäst.
Edward Scissorhands, The Nightmare Before Christmas och Beetlejuice ;)
/Emilia
#4 Ett Burton-fan hör jag 
_No way! Yes way!
#5 Absolut! 
/Emilia
Lock, Stock and Two Smoking Barrels och Snatch - Guy Ritchie när han är som bäst (dock väldigt besviken på Revolver och RocknRolla)
The Crow
Taxi (franska versionen)
Heat (Pacino o De Niro i samma film)
Poolhall Junkies - Christopher Walken, inge mer behövs
Taken - Liam Neeson är så hård =D
#1 En annan som jag verkligen gillar är 300, den filmen är jättebra gjord.
Haha, och jag tycker precis tvärtemot. ^^ Däremot tycker jag parodin (Meet the Spartans) är ganska rolig. :P
Jag har många favoritfilmer, men några är The Crow, Stolthet & Fördom, Troja, Flying Daggers, allt av Tim Burton typ och American History X. Det är svårt att komma på när man måste, men jag återkommer nog med fler. ^^
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
The Holiday är nog den bästa, är väldigt svag för romantiska komedier

Twilight är den bästa jag har sett :)
Om man inte får säga Twilight så skulle jag säga into the wild. En film som ändrar äns synsätt på livet
#11 åh jag råkade somna på den =( hehe. Men ska se klart hela snart! :) Det jag såg var bra. Den är ju sanningsbaserad <3 älskar såna filmer. Man sätter sig in i dom på ett helt annat sätt, man blir så tagen utav dom.
Jag älskar Forrest Gump och Edward Scissorhands 

de bästa filmerna jag har sett är
Twilight och The other Boleyn girl :)
Mvh Caroline
Medarbetare på Svåra Tider

Midnight Run med Robert De Niro
Bästa svenska är tveklöst Dödspolare med Gösta Ekman
Poltergeist 1, Alien-filmerna, kanske många fler.

Twilight tycker jag är den bästa jag sett 

om det ska vara en svensk film så är det nog beck-filmerna :)
Mvh Caroline
Medarbetare på Svåra Tider
Twilight och Titanic.

Phone Booth, Vanilla Sky och Gökboet är de bästa filerna jag har sett!

Kan någon säga mig vad det är som är så himla speciellt med Twilight? Kan nog vara en av de sämsta tonårsfilmerna jag sett..
Iallafall, bästa filmerna är Lejonkungen, The Holiday, P.S. I love you, och såklart den underbaraste filmen genom tiderna - Livsverket!
Skulle gärna vilja placera någon film i genren skräck/rysare som bästa filmen jag sett, eftersom jag älskar såna filmer men alla är ju så sjukt dåliga :(

Jag håller med dig angående skräckfilmer.
Det är sjukt vad många dåliga skräckfilmer det finns. De enda som jag gillade var The Eye (Japanska versionen), och REC (Spanska). Dock kan väl The Eye uppfattas som 'vanlig' skräckis också, men jag gillar stämningen i den filmen :)
De sämsta skräckfilmerna jag sett är The Descent, och Drag Me To Hell. Alone In The Dark också, fast den kategoriserar jag inte riktigt som skräck

Har inte sett japanska the eye.. tror inte jag vill, är ignet fan av asiatiska filmer.
åh, the descent visst är det den när tjejerna blir instängda i underjorden eller något sånt?

#23 Varför inte? ;o
Ja, precis. De ska ut och klättra i någon grotta och de blir attackerade av smeagol-liknande varelser av någon anlening

Pirates of the Caribbian-filmerna.

#24, jag gillar inte när dom pratar språk jag itne förstår haha :D Sen så gillar jag inte stämninge i filmen, det är oftast väldigt mörkt och tyst osv.
den vill jag se! Men jag har klaustrofobi så jag skulle nog inte klara hela filmen :]

Jaha ;p Då hajar jag.
Neej, The Descend är ju riktigt dålig!

Skulle nog skrämma mig även om den var dålig, jag är en sån som lever mig in i filmer som handlar om något som verkligen kan hända :o
Eller ja, de där monsterna där nere är kanske inte så trovärdigt, men just det där att bli instängd i en grotta.. usch

Haha, kanske det. Men om du är klaustrofobisk så blir nog grottorna läskiga av sig själv, monstrena skrämmer ingen i vilket fall som helst ;p
Jag gillar verkligen The Lakehouse. Men det finns så klart många fler.

Sputte: The Descent tyckte jag var okej… inte jättebra, men okej. Men jag har en ganska hög toleransnivå när det gäller skräck. Men en "skräckfilm" som var riktigt usel var Ring around the Rosie/Dark Memories. Den var korkad, totalt pointless och extremt förutsägbar.
Bästa filmerna i urval:
V for Vendetta
May
Serenity
Aliens
Gosford Park
Sweeney Todd (och allt annat med Tim Burton och Johnny Depp)
Rent
Jane Austen´s Persuasion (1995)
House of 1000 Corpses
Donnie Darko
Tonari no Totoro
Brokeback Mountain
Clerks/Clerks 2 (och nästan allt annat av Kevin Smith)
LotR-trilogin

åh, glömde ju en klassiker - Den gröna milen.
den tröttnar jag aldrig på!
Oj… finns så många bra filmer.. :-)

Den gröna milen
The shawshankredemption
Howls mooving castel
Spirited away
Lotar
ice age
Mycket väsen för ingenting
The nightmare before christmas
Cold comfort farm
Alien
Labyrinth
Finns massor:)

The.Illusionist.Är en riktigt bra film.
Underworld : 1,2,3. Är bra filmer
City.Of.Ember är en bra film.
Kill.Theory. är en bra thriller.
Finns många bra filmer..Liftaren(Gamla),The ususal suspects, o.s.v….
Donnie Darko
Inland Empire
Memento
The Butterfly Effect
Watchmen
Babel
El Laberinto Del Fauno
Happiness
Mulholland Drive
The Fountain
The Kite Runner
The Lord of the Rings
Kill Bill 1 &2
Pulp fiction
Inglourious basterds
The Avengers
Scott Pilgrim vs the world
Paul
Fido
Gremlins
Hellboy 1 & 2
42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se
Det femte elementet, En vampyrs bekännelser ligger på min topplista och tränger. Även Stargate 
För att välja några få :) :
V for Vendetta
Kill Bill 1 och 2
American History X
American Beauty
Kongen av Basøy (ganska lik ondskan som också är mycket bra)
Filmer av Hayao Miyazaki (Studio Ghibli)
El Laberinto Del Fauno
Amelie från Montmartre
The Big Lebowski
Les Tripplets de Belleville
A Clockwork Orange
Forrest Gump
Se7en
Juno
Kan starkt rekomendera allihop!
Se7en och Amerikan History X jaa oja 
Finns så många bra.
Men några av mina favoriter är:
Inception, Lost In Translation, Match Point, Big Fish, Little Miss Sunshine, Forrest Gump, Saving Private Ryan, The Green Mile, War Horse, Ghost World, American History X, Le fabuleux destin d'Amélie Poulain, Ensemble, c'est tout och dokumentärer som The Cove, Earthlings och Jesus Camp, bl.a.
Gillar också de flesta Pixarfilmer och äldre Disneyfilmer. ^^
Titanic & Pirats of carrabien (stavning) :)
//Julia
Jag vet fasiken inte längre. Jag kan rada upp filmer jag tycker om. Jag kan ge betyg till en del filmer. Sen finns en stor stor bamse bamse hög med filmer jag anser är rent skit. Men… ingen har smak som mig, så vad jag anser är rätt ointressant för de flesta.
Jag tror att det har att göra med att jag ser film som bullemektikern äter godis. Jag frossar. Eller jag vill få mitt visuella behov tillgodosett. Och mitt visuella behov är stort, krävande. Med massor av specialeffekter, blod, rörelser, söta monster, fula elaka monster mm blir det lätt och snabbt tillgodosett. Inget tungt svamlande. Söta monster och sci-fi, såmbis och fantasi är mumma. För jag ser inte film som andra. Jag förstår inte film. Jag är i grunden en läsare och skrivare. I och för sig är jag otroligt kräsen vad gäller böcker också. Kanske egentligen mer kräsen. Jag har nämligen fantasi nog att leva mig in och måla upp min bild, men språket måste vara korrekt och mycket bra. Jag vill gärna bli fängslad av orden. Lära mig nya ord och bli intresserad av författaren.
En film som berörde mig djupt är en gammal rulle med Robert De Niro "Uppvaknanden". Drama. En av de få draman jag gillat. Är inte säker på att jag skulle tycka om den filmen idag, därför ser jag inte om den. För den har en speciell plats och jag vill låta den sitta kvar där.
I år blev jag positivt överraskad av Hunger Games. Jag blev rejält torskt på den. Förvånad blev både jag och andra.
Om folk vill se en bra rulle brukar jag rekommendera In Time. Jag tycker den är råball.
Just nu räknar jag timmarna till nästa avsnitt av Teen Wolf. En serie jag tycker är ljuvlig. Mums.
- Into the wild
- Keith
- Romeo & Julia
- Transformers
- Sagan om konugens återkomst
- Nanny McPhee
- G Som i gemenskap