Film iFokus

Film

Etiketterfilmprojektskoluppgifter
Läst 1528 ggr
pernillaa
2012-05-16 18:28
0

Tips?

Halloj

Håller på att lära mig 2 nya filmredigeringsprogram men har inget roligt att göra. Har en filmkamera men inga idéer vad man skulle kunna hitta på för roligt att filma och göra ett projekt av.
Är höggravid och hemma hela dagarna själv. Hjälp mig komma på ett "manus" eller hur man ska säga. =)
Någonting som jag kan iscensätta och filma själv genom att ställa ifrån mig kameran och som kan vara roligt att redigera och klippa ihop. Gärna något så jag får prova lite specialeffekter och text-effekter m.m.
Något jag kan roa mig med att filma och redigera sista tiden innan jag får barn här nu. =)

Några idéer? ^^

Ha en bra dag! // Pernilla

[Highonbluetomorrows]
2012-05-17 01:16
0

Har du något djur kanske? Andra barn?

För det är ju rätt klassiska grejer att klippa ihop med lite roliga ljud och textrader. Annars kanske du har något intresse som du vill dokumentera?

pernillaa
2012-05-17 08:43
0

Jo jag har en son men en sån film går inte att lägga upp på youtube sen. Vore roligt att kunna visa upp den sen också.
Inga djur tyvärr. Har liksom ingen hobby igång heller. Hmm…det är svårt det här… :P
Sambon föreslog att jag skulle göra någon skräckfilm eller nåt med gosedjur eller något sånt. ^^

TheGeneralIdea
2012-05-21 16:12
0

Du kan ju alltid försöka göra en väldigt tråkig händelse, som att gå till affären eller diska till att få det så spännande som möjligt genom att mixtra med effekter, vinklar, musik osv. :)

pernillaa
2012-05-22 07:07
0

#3 Tack! Det var en väldigt intressant idé. =)

pernillaa
2012-06-21 19:49
0

Sådär, då har jag gjort en i Sony Vegas Pro 10.0. Lärt mig lite mer i alla fall. Bara att vänta till den har laddat upp på youtube. Ska länka den sen här. =)
Alltid roligt att lära sig något nytt, om än det bara är basic grejer i programmen. Det är väl egentligen dom grejerna som är viktiga. Inte dom häftiga effekterna. Eller ja, i After Effects är det väl effekterna som är det viktiga. ^^

pernillaa
2012-06-22 08:29
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Där har ni den. ^^

[Kaktuz]
2012-06-23 08:38
0

Dutkigt Cool

TheGeneralIdea
2012-06-24 20:17
0

Den blev bra! :)