Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 446 ggr
johan
0

Mindre bio än förr

Jag vet inte vad det är, men något är det. Jag går så otroligt mycket mindre på bio nu än förut. Kanske jobbar jag för mycket, kanske är det att man blivit äldre, eller är det kanske all kids som låter för mycket eller möjligen att filmerna inte riktigt går dom tiderna som passar mig eller så kanske det är för att det ofta är så fullt att man knappt kan spontan-gå på bio längre.

Hur som helst tycker jag det är lite tråkigt att det blir så sällan nu. Förr i tiden - singeltiden - så gick jag ofta på bio vid 17-tiden och gick sedan tillbaka och jobbade en stund till. Då såg jag i princip allt som gick. Nu ser jag knappt dom filmerna jag verkligen vill se.

Hur har era biovanor förändrats med åren och skulle ni vara beredda att offra något till fördel för mer bio?

Mvh // Johan

Pia
0

Jag håller med om det, man går mycket, mycket mer sällan på bio nu för tiden än förr. När jag pluggade så gick jag ofta mitt på da'n och såg det mesta som gick att se. Och ibland en gång till på kvällen…

Kanske var filmerna bättre förr eller så hade man inte så höga krav? I alla fall kändes oftast intrigerna mer oväntade…

Så har ju biljettpriserna blivit ganska så mycket högre också, speciellt med tanke på hemmabiosystem, DVD osv. Snabbspolningens förbannelse… 

Man prioriterar annorlunda, man vill kanske hellre umgås, prata/äta med nära & kära än att sitta i biomörkret. Ja arbetstider spelar säkert in som du säger.

Personligen så har jag känt att det inte funnits så mycket kul som jag absolut velat se på bio de senaste åren. Det har också känts stressande - och dyrt - att "slösa bort" tid på bio. Men jag har precis börjat köra en ny "drive", om möjligt försöker jag se en biofilm/vecka på em, släpar med mig en kompis eller mamma och så blir det en mysig fika efteråt. Man får passa på så länge man har möjlighet till sådant…:)