Prometheus
I går köpte jag biljetter till premiären av Prometheus!
Hur läskig tror ni att den är?
Till saken hör att jag har blivit väldigt lättrörd och skör och allmänt "blödig" i vuxen ålder, och jag tycker de första tre Alien-filmerna är riktigt otäcka och samtidigt himla bra och så snyggt gjorde, och fjärde har jag inte sett. Medan min sambo inte är särskilt känslig alls när det kommer till läskiga filmer, han sa "jamen jag vet inte om jag vill se den på bio, den kommer vara läskig!" 
Vad har jag gett mig in på?? Haha 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Har du inte sett Alien 4? :)
Det var min favorit när den kom ut. Inte lika poff-här-kommer-monstret-läskig som de andra, men 10 gånger bättre karaktärer och effekter :) Se den.
Jag förstår inte så mycket om Prometheus handling, men den verkar vara bra.
Faktiskt inte
Det blev inte av när den kom ut, och sedan har jag inte vågat se den själv! Sambon tycker den är sämre än de första..
Ja då ska jag lobba för att vi ser den först!
Ja samma här, jag är lite förvirrad för i tralern så är allt så hoppigt. Men jag har en stark känsla av att jag kommer må riktigt psykiskt dåligt efter filmen
precis som jag gjorde efter Blair witch project och 28 days later.
Kluring om Ryssland
Jo förresten, jag hade visst sett Alien 4 också. Och så hade jag och sambon Alien-maraton förra helgen
Eller inte maraton men vi såg alla på helgen iaf, så att jag skulle komma i rätt stämning.
Och NU har vi varit och sett Prometheus <3
Får nog starta en ny tråd om den, för det verkar inte finnas? Och sätta SPOILER i rubriken så att man kan diskutera ordentligt om man vill!
Mycket tankar som snurrar i huvudet nu, och en smygande känsla av psykiskt illamående och fascination 

Kluring om Ryssland
Måste man ha sett alienfilmerna för att uppskatta prometheus tror ni?
Jag tror absolut att det är ett plus. För Prometheus förklarar en del av vad som händer i Alien-filmerna och bygger lite på samma tema.
Kluring om Ryssland
Jag håller inte med #5 men vågar inte skriva mer för det kan uppfattas som spoilers.
Vill se, men många säger att den inte är så jättebra..
#7 Jag är en av de som säger att den inte är så jättebra. Men den är fortfarande bra, och framförallt är den jävligt snygg. Så se den för bövelen!
Folk har väl alltid olika smak - min åsikt är att det är dumt att begränsa sig och lika dumt att låta andra styra vad man själv vill göra och uppleva
Om du inte ser den riskerar du att missa en bra film och om du ser den riskerar du att slösa bort någon timme av ditt liv. Så du får helt enkelt göra en riskbedömning om det är värt att se den.
Kluring om Ryssland
Dock kan det gå riktig illa om man tänker "vad är det värsta som kan hända". Jag tänkte det och sen såg jag Masters of the universe. Huga!