Film iFokus

Film

Etikett: reality-tv
Läst 187 ggr
Pia
0

Nya reklamfilmsfavoriter

Just nu går det två relativt nya reklamfilmer som jag tycker mycket om, med relativt enkla medel har de lyckats skapa en viss känsla av gemyt. Dels är det VW-reklamen med "Love is in the air" och två olika generationer som kör två helt olika modeller av VW, men ändå är de så lika…

Dels McDonalds-reklamen (vilket aldrig får mig att äta på MCD, men ändå…) med de där två killarna. "Ser jag fin ut i den här tröjan" resp "Flirtar hon med mig?" - verkligen så där töntcharmigt:)

Hm, har man för lite att göra om man funderar så här över reklamfilmer…?:)

Har ni några nya reklamfilmer ni gillar?

Faxlin
0

haha, bästa reklamen från mac donalds tycker jag är med bebisarna.
Annars tycker jag de flesta reklamfilmer är sådan som man ser, retar upp sig på och sedan glömmer. Men visst finns det undantag. Som den du nämner med bilarna, den är fin.

Sedan var det för några år sedan en reklam för statoil som jag aldrig kommer att glömma, men det är för att den var rolig. Det är en kille som behöver tanka utomlands och han försöker med teckenspråk och svenska få dem att första. Så han kör med fingret in i ett påhittat hål för att påpeka att han behöver tanka och säger samtidigt:- Statoil.
Då säger tjejen på filmen något på utländska. Pappan kommer rusande jätte upprörd och avslutar sin utlänska utskällning på bryten engelska: - Först marrige, then statoil.

Japp jag tror man har för lite att göra om man fastnar så i reklamfilmer så att man börjar analysera dem. Du måste helt klart tillbringa mer tid här på iFokus innan du blir helt knasig Pia. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Pia
0

Risken finns väl att man blir dubbelknasig istället då, Åsa…:)

Ja "att Statoila", det var en kul reklam:) Här finns mer att läsa om reklamfilmer - ja om man inte har något bättre för sig alltså…:)

HH
1

Jag gillar den för en plattslärmsTV, där det är en tecknad hemlig agent med platt rumpa, för att han ska kunna stå gömd mot en vägg, det är så klockrent!

Faxlin
0

haha. Ja jag har ju inget bättre för mig än att roa mig med sådant. När jag farit igenom alla mina favorit sajter här inne och läst och skrivit något inlägg ibland så finns det såååå mycket tid över. Då passar dessa länkar bra. hihi

Ja, det är klart man kan bli dubbelknasig Pia, titta på mig. hihi

Audiatur et altera pars

Tom
0

Jag gillar den där hårt bröd-reklamen där de sjunger gospel. Annorlunda sätt att göra reklam på hårt bröd.

Tom

Pia
0

Ja det fick mig att både köpa sportknäcke igen - mums! - OCH sjunga I choose wholegrain på Coop…:)

Faxlin
0

Tycker inte om reklamen, byter kanal när den kommer faktiskt. Men jag skulle gärna velat se Pia sjunga den på CoopSkrattande

Audiatur et altera pars

Pia
0

Ja den är så töntigt dålig så den blir bra, jag kan komma upp till Gävle och sjunga också…:)

Men en riktigt bra reklam går ju på bio nu, gör dig redo för arbetslivet, vem har inte känt sig som ett blåbär… Och så går en nyanställd liten stackare runt klädd i blåbärsutstyrsel - den är för söt-rolig och lite sorglig liksom:)

Faxlin
0

Oh, kan du göra det Pia? Komma till Gävle och sjunga en trudelutt. Vi kan gå på café ihop efteråt. hihi

Audiatur et altera pars

Pia
0

Jag ser redan mig själv sjungandes på något torg däruppe, och så går varningen ut i radion att alla gävlebor skall hålla sig inomhus för det har kommit något giftigt utsläpp från Stockholm i atmosfären…:) Så skönsjungade är alltså jag…

Faxlin
0

SkrattandeMen då blir det ju ännu roligare. Vi kan ta det i sommar när alla uteserveringar har slagit upp dörrarna. Så kan vi säkert bli sponsrad på fika bara för att vi ska vara tysta. hihi

Audiatur et altera pars

Pia
0

Det var verkligen en tanke Åsa!:)

Faxlin
0

Japp, jag har mina ljusa stunder ibland. hihi

Audiatur et altera pars

Pia
0

Reklamen om mobbing via mail och sms är riktigt obehaglig och bra också. Har bara sett den på bio dock.

Faxlin
0

Det är en reklam som är bra, för den är så otrolig sann. Men den berör en illa, fast det ska den väl göra. Det är ju meningen att vi ska tänka på det här mer än vad vi gör idag.

Audiatur et altera pars

Kaj
0

Jag komihåg en jätte kul reklam film om WV för ett par år sedan.

En man står i sitt fönster i villan och kollar med en kikare. Skriker ut till köket till frun.
- Nu kommer de nya grannarna, undrar vad de är för ena?
Sedan ser han att de kör en WV och utbrister
- En WV - ÄHH, DE E STATARE!!!

Pizza_DUDE
0

VW… :)

Bima
0

SEB:s nya där folk arbetar och sjunger "Hard work work", den gillar jag. ^^

Pia
0

Ja jag gillar oxå den Bima, fast bara för musikens skull, för jag minns aldrig avd den är reklam för…:)

Och nya Volvo-reklamen, där två killar och en tjej åker Volvo på en naturskön väg och sedan blir det nedcabbat när de kommit upp "över molnhöjd", bara för att den är snygg, inte så fantasifull kanske…:)