Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 793 ggr
johan
0

Walk the line

Såg Walk the line idag och kan förstå varför både Joaquin Phoenix och Reese Witherspoon blivit nominerade för Oscar. Speciellt Phoenix gjorde en otroligt bra insats som kändes mycket trovärdig.

Filmen handlar som ni kanske vet om Johnny Cashs liv. Om hans liv eller hans musik visste jag inte någonting innan, men ändå var filmen givande, underhållande och tidvis gripande.

Bitvis blev det lite väl långa musikstycken, vilket kanske uppskattas om man var med på den tiden och gillar musiken, men för att vara en vanlig spelfilm blev det lite för mycket.

Mvh // Johan

Pia
0

Ja absolut den har jag tänkt se!

Pelle
0

Såg den i måndags och måste säga att jag tyckte den var riktigt bra. Tyvärr så har jag inte sett Ray, vilket dock min sambo gjort, och hon konstaterade att det var två väääldigt lika filmer med i stort identisk handling, det är mer en fråga om man gillar soul eller country. Hursomhelst så gillar jag Johnny Cash i varje fall….

Walk the line var realistisk och underhållande, soundtracket är troget förlagan musikaliskt (båda skådespelarna sjunger, och gör det bra) fast när Mr Cash sjunger på riktigt över the credits på slutet så hör man givetvis att det är skillnad…

Kanonfilm om man gillar biografier, och har man intresse av musiken, så blir det ju bara mer spännande. Mkt mer än sevärd är betyget.

/Folsom-Fransson

rumpino
0

håller med johan. bra film med väldigt bra skådisinsatser. men som ganska ointresserad av musiken blev det lite mkt av det.

Pernilla
0

Fast jag tyckte ändå att musiken bidrog till handlingen i rätt hög utsträckning, förmodligen ännu mer om man varit insatt i texterna. För mig var det riktigt coolt när Resse Withersplosh sitter och mumlar "it burns, burns" för att sedan klämma ur sig texten till "Ring of Fire". Och det kunde jag se för att det var den låt jag bäst kände till. Önskar jag hade vetat lite mer - funderar på att läsa på - eller lyssna på, om man kan det - och se om den.

Helt klart sjutton smultron av tjugotvå möjliga.

charlie
0

Jag tyckte att WTL var en av de absolut bästa filmerna jag sett i år. 5/5 i betyg av mig har inget att klaga på!

---

SANDRA*
0

Måste verkligen se Walk the line är ett stort fan av både Johnny Cash och Joaquin Phoenix , så det kan ju inte bli dåligt..