Ditt första biobesök ?
Minns du ditt första biobesök ?
Vad såg du då ?
Oj.. Jadu. Min första tanke blev den tecknade filmen Atlantis, minns att jag såg den på bio som ung. Men den första Harry Potter filmen kom också ut när jag var 10-11 år. Så de är nog någon av dom.
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Djungelboken tror jag, men minns mest från Lilla Sjöjungfrun 
Vissa filmer har fastnat i minnet då det skett något samtidigt.
När jag och en vän såg Independec Day, avbröts början av filmen av att massa folk och kameramän kom in. Då var det På rymmen, tv4 program som störde.
Det var en bra fråga! Jag är osäker på vilken det kan ha varit men jag gissar på Djungelboken eller Den lilla sjöjungfrun. Jag tror att de kom samma år 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Tror lejonkungen, det är i alla fall den första jag faktiskt minns. Den stora elefanten som kommer emot en i introt höll på att skrämma ihjäl mig! Det är också en av mina favoritfilmer så kanske var det lite speciellt också.
Grease som 6-åring. Jag blev lite förälskad i John Travolta/Danny, tyckte han var så snygg
För mig så var det Annie/Bernard och Bianca/101 Dalmatiner … dom minns jag men inte vilken jag såg först.
Aristocats var nog den första tror jag men minns inte så mycket. Minns mer från biobesöket av Lejonkungen och andra gången jag såg Aristocats på bio.
Året va väl -94 eller -95 så jag var drygt 8 år. Aristocats kom visserligen redan 1970 men förr visade man ju gamla filmer lite då och då på bio.
42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se
Att jag minns Lilla Sjöljungfrun är för att pappa fick vi väcka och säja att nu är filmen slut ha ha
det var typ barbie och hennes äventyr xd..
Jag tror det var Indiana Jöns..den första men jag är inte säker..var ju ett tag sen:)
Det var nog Lejonkungen. Det är enda gången hela familjen sett en film tillsammans, mina syskon hade lyckats vinna 10 biljetter till förhandsvisningen, så familjen + 2 vänner kunde gå.
_No way! Yes way!
På 90 talet tror jag en biljett kostade runt 60 kr. Nu är det ju hemskt dyrt, specielt om man är flera.. 110 kr kostar film som visas ny..
Kaktuz; hur stor är skillnaden med hänsyn tagen till inflationen? Hur har kvalitetsutvecklingen gått och vad kostade den? Jag håller faktiskt inte med om att det är någon större prisutveckling, dock är det stor skillnad i kostnaden att gå på bio och köpa en film, vilket inte är konstigt om du räknar på alla extrakostnader en biograf har…

. Såg Lejonkungen, kommer ihåg att Scar va väldigt läskig
.