Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 4971 ggr
LiindaH
0

Biografer i din stad.

Hur många olika biografer har ni i eran stad?
SF är ju en stor biograf, men har ni några andra små?

// Liinda

Anken
0

Jag bor ju i Stockholm så jag antar att vi har rätt så många biografer. Orkar inte räkna dock. Flört

EmmaG
0

Bor i en liten stad, här finns inte SF alls, utan det är www.eurostar.se som har en. Den ägdes och sköttes först utav en av idrottsföreningarna, men pengarna räckte inte längre så Eurostar tog över. Och vad jag fattat de som brukar de satsa på lite mindre städer..

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

ChristineL
0

Vi i Örebro har en SF, Filmstaden, sen tror jag att dom har köpt upp gamla Sandrews lokal men vad jag vet visas ingen bio där… Så har vi Roxy som är lite specialare, skolklasser brukar få gå dit och dom visar lite speciella filmer.

Saga85
0

Jag har inte jättekoll längre över hur många biografer som finns här i Göteborg. Har själv varit på 3-4 olika SF, och sedan har vi Hagabion, där utbudet av filmer är lite mer annorlunda. Nu är det t.ex. Fransk Filmfestival, och för några år sedan hade de Buffy-maraton.

Anna
0

I min by finns 1 biograf, det bor ca 2000 personer här, så… :)

Men de är otroligt snabba med premiärer osv, så jag klagar inte! Den är lokaliserad ca 20m från min lägenhet också, haha.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Linda82
0

Vi har så många i stockholm. Vilket är bra.

rockygubben
0

Vi har 2 stycken här i Eskilstuna.

Cessy
0

Tja här är en i lilla Karlshamn, men vi kör hellre 3 mil till Bromölla - Filmpalatset, så att det blir en bio med bättre klassSkrattande eller 6 mil till Kristianstad.

vildarosen
0

#4 det har funnits mycket mer biografer i stan men som tyvärr försvunnit under åren.. trist.. men vi får hoppas att haga får vara kvar.. Glad

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

Decode
0

Göteborg: Bergakungen, Filmstaden & fler xD. Känner även till Hagabion & Draken, men gillar de inte.

moondancer
0

Här i Linköping har vi bara SF nu, förut hade vi fler

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

vildarosen
0

Det är trist när en massa gamla biografer läggs ner i tid och otid!

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

elyse
0

I Uppsala har Filmstaden ett tiotal salonger (tror att det är 12), Spegeln (SF) har en salong och Royal (fd Sandrews) har 4-5 salonger. Sedan finns det två mindre salonger som visar dokumentärer och typ östeuropeiska draman.

Ixion
0

Tror att det nu bara finns Sf filmstaden i Norrköping =/

Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se

Piggeline
0

I Malmö är det SFx3 och ett par mindre biografer. Synd att Astoria fick stänga

/Piggeline Glad Min scrapblogg

Starfall
0

Här i Vetlanda finns det 1 SF biograf, vet inte om det finns någon annan men tror inte det.

isabelle_
0

Jag vet inte faktiskt. Jag går bara till 2001 och det är SF. Men sedan är det en femtiominuters bilfärd till Göteborg så ibland åker man dit.

lillNasse
0

vi har en och den suger, eller suger gör den vell inte, kunde vart sämre. Men ingen bio graf jag gillar direkt. Blir att kolla antingen i Eskilstuna (Rio) eller Sthlm (Heron City)

Angelclaw
0

Piteå - bio3an

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

JohannaEkroth
0

Vi har ingen kvar i Södertälje SkrikandesGråterRynkar på näsan

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

isabelle_
0

Uppdatering: Vi har typ 5 stycken har jag fått reda på.

flikkan
0

Hmm.. Här som jag bor hos mamma.. så finns ingen biograf. hahah…

Vi får åka en liten bit för att kolla på bio (A'
Vi bor nämligen i världens håla..

Jenahbella
0

vi har två i norrköping :) 
Sf filmstaden och Harlekinen :)

[Highonbluetomorrows]
0

Innan hade vi Sandrew/Metronome förutom SF, men nu är det två SF och ett Kino i stället.

Samt en del mindre filmställen så som fritidsgårdar eller kulturmejeriet.

JohannaEkroth
0

Kan ju uppdatera mig. Bor i Eskilstuna numer. Här finns en biograf. Rio. Förut hade vi Centrum också med en STOR bio, men den lades ner. Rynkar på näsan

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[stblues35]
0

Vi har filmstaden i S-vall..förut hade vi några till men dom försvann tyvärr..sen är det vissa folketshus som visar bio och museet har jag för mig.

Surtsey
0

Är det någon här som brukar gå på Eurostars biografer? Vore intressant att se hur andra upplever just Eurostar för här i Falköping har de missköts så många gånger så de är inte sant! Typ som att personalen inte har dykt upp.

Eurostar finns i;
Stockholm, Ulricehamn, Avesta, Enköping, Eslöv, Hässleholm, Sala, Nässjö, Hedemora & Burgsvik

42 and towels - all one need to know.
But if not... www.altheatrollet.blogg.se

[Kaktuz]
0

I Kalmar har vi Saga med, men fy samma gamla stolar etc.. och inte så där bra filmer går där.. SF finns och i Växjö finns även SF och en Saga med den har jag inte gått på..

nottheonly
0

#27 Jag har gått på Eurostar i Avesta (går oftast där om jag vill se på bio, bor i Norberg och här finns det ingen Flört) och jag tycker de gånger jag varit där så har det varit bra! har iallafall inte märkt att någonting har krånglat och det är en fin & mysig biograf så har ingenting att klaga på Glad

monstermash
0

SF, Biopalatset, Draken, Hagabion, Bergakungen, Filmstaden är de jag känner till här i Göteborg. Iallafall på rak arm.

Saga85
0

Bio Roy finns ju också. (Göteborg)