skolprojekt
Hej!
Jag och min kompis ska hålla en presentation om alkoholism och skulle jätte gärna vilja ha tips om filmer som handlar om det.
Så om ni vet någo nfilm som handlar om alkholism i hemmet, eller alkoholism bland ungdomar eller liknande så får ni jätte gjärna skriva dem här!
I Svinalängorna är hennes föräldrar periodare. Dock tycker jag att det behandlas bättre i boken.
Har inget mer tips just nu ^^.
#1 okej tack! den ska genast kollas upp :)
Kolla in den här diskussionen, där nämner de flera filmer. Jag har dock inte sett många av dem så jag kan inte svara för det. Beerfest känns ju mer som en komedi, men den är rätt kul. Fast kanske inget om du vill ha upp en diskussion om alkohol 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Hua vilket projekt.. Ska ni se alla filmer då ? Ni lär sitta och gråta.. Finns ju en del med misshandel etc. Meg Ryan i When a man loves a woman, ger starkt intryck hur en familj kan påverkas..
#3 tack!!
#4 hmm jag brukar inte gråta till filmer så tror inte detta kommer påverka mig särskilt mycket. men tack för tipset!
Påverkas du inte av sådant. Nja menar inte storlipa nu ha ha men en tår i ögat. Tänk på de som visas på film är en bråkdel av verkligheten..
#6 jag vet vad verkligheten är, jag har själv upplevt den. Just därför jag valde att prata om det ämnet. Men tänkte att genom att kolla på filmer så kan man jämföra med verkligheten c;
Jo, same here.. Lycka till
#8 tack!!
Nyfiken på det. Sls :D
#10 huh? xD
På att höra presentionen 
#12 jasså, nej men den är inget speciellt så. Den är inte speciellt lång eller detaljerad. DÅ skulle jag börja gråta. eller i alla fall få tårar i ögonen.
Ha ha men iaf utöver så toppen att du gör de 
#13 hahah kanske det ^^