BECK-filmerna!
Är det någon eller några som gillar dessa filmer?
Själv ÄLSKAR jag dem! Tycker att de får med både spänning och komedi väldigt bra.
Synd att de inte görs längre men det är alltid kul att kolla om alla filmer.. de finns ju en del.
Vilken film är din favorit?
Dom gamla beck filmerna var helt suveräna..med Gösta Ekman,Rolf Lassgård,Kjell Bergkvist och Niklas Hjulström!
Dom här nya med Peter haber är väl ok men fasiken om dom kunde slänga ut fjollan Persbrant..finns bara en Gunvald Larsson och det är Rolf Lassgård! Han använder Persbrant som mopp…
Haha, har faktiskt aldrig sett någon Beckfilm med Ekman så jag kan inte jämföra de "gamla" skådisarna med de nya..
Tycker Mikael är en riktigt bra skådis..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Alla dem äldre går kanon i mina ögon så länge Gunvald kör sitt rejs 
Ha ha 
Måste bara ta den här med:)
Ha ha jaa! Topp
Jag gillar också Beck-filmerna skarpt. Personlig favorit är karaktären "Lennart Collberg" som dom tyvärr tagit bort i Haber/Persbrandt-eran. Men annars tycker jag att Ekman/Bergqvist/Lassgård-filmerna om Beck är dom bästa. Däremot så tycker jag att "Mannen på taket", med Carl-Gustaf Lindstedt som Beck, Sven Wollter som Collberg, Thomas Hellberg som Gunvald, har ett rätt underligt slut som jag aldrig riktigt har förstått.
Men jag gillar överlag liknande svenska polisfilmer/filmserier och är stolt innehavare av dom flesta av dom. 

Ni som gillar filmerna, har ni läst böckerna?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Så här kan Beckfilmer också se ut… =P