Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 1375 ggr
Stefan
0

Tintin

Någon här som gillar Tintin?

Själv har jag nog bara läst något enstaka seriealbum när man var yngre och de var väl rätt häftiga. Nu är det i alla fall klart att det ska göras 3 långfilmer. Vad som gör det hela riktigt intressant är att det är Steven Spielberg och Peter Jackson som tillsammans ska regissera filmerna. Dessutom blir de helt animerade vilket känns helt rätt. Jag ser faktiskt redan fram emot att se vad det blir av detta projektet. Det finns väl några gamla filmer om Tintin, men det är väl inte några storfilmer precis.

johan
0

Ja, jag har läst det ett par gånger. Riktigt skoj kombination. Steven och Peter kommer regisera varsin film och den tredje blir en annan regisör. Weta Studios (Peter Jacksons effektbolag) kommer stå för animeringarna.

Jag verkligen älskar Tintin. Har alla seriealbum både på papper och kassettband. :)

Serierna är inte lika bra som banden för det är fel röster.

Mvh // Johan

WiktZac
0

Bolme är kung!

//Zac

johan
0

Håller med!

Bolme var även med på tv-serierna, men Haddoc, Dupontarna med flera var fel röster. Speciellt irriterande med Haddoc.

Något som också var mycket bättre med albumen än banden och tv-serien var ju att man såg vad Milou tänkte. Han hade ju rätt kul tankebubblor.

Mvh // Johan

Oskar
0

Ja Tintin är en favorit! Har nog läst de flesta. Ska bli kul att se filmerna!

johan
0

Fast det kommer bli skumt att höra Tintin prata engelska och det inte är Tomas Bolme. :)

Typ som när Ballou inte är rätt röst i Djungelboken…

Mvh // Johan

E_hjo
0

Jag ÄLSKAR Tintin!
Har alla serieböcker och nästan alla filmer! De sista kommer snart ner i brevlådan!  =D