Jackie Chan
Någon här som är Jackie Chan-fan?
Jag hittade honom på ett lite roligt sätt. Min lillebror gillade martial art filmer och tittade lite smått på Jackie Chan men inget jag tänkte på förrän han visade mig Rush Hour. Sedan såg jag Rumble in the Bronx när den gick på TV i samma veva och även den gillade jag. Jag, lillebror och en kompis brukade spela Tekken 3 och min favorit var Lei Wulong. När Shanghai Noon kom på bio så såg jag trailern på TV och tänkte att oj, han har nästan likadana kläder som Lei plus att det var Jackie, den måste jag se! Sedan dess har jag älskat Jackie Chan och sett många filmer ihop med kompisen ovan och vad vi har skrattat! Det roliga är att jag inte förrän förra året kopplade att Lei är baserad på Jackie! Inte konstigt att jag gillade bägge och det är tack vare Lei jag ens såg Shanghai noon när den gick på bio, annars hade nog Jackie varit en skådespelare som alla andra för mig.
Nu har jag även hittat hans musik och han är en lika duktig sångare som skådespelare!

Älskar Jackie Chan!! Har sett alla hans filmer, även alla de dåliga.
Men hade faktiskt ingen aning om att han sjöng.
han duger i vissa, men i andra är det som att dem överdriver hans skådespeleri så han verka rent ut sagt dum i rollen. Så som i The Tuxedo. Det verka som att han får mer och mer roller åt det komiska hållet. Man ska se han i dem äldre, där han gör sitt rejs med kung fu hårt, där ÄR han Chan liksom.
#1 Hehe, hur kan du ha missat att han sjunger när du har sett alla. Han sjunger filmmusiken i de flesta :-)
#2 Ja, tyvärr är vissa filmer väldigt töntiga, speciellt de nya. Gillar hans filmer från 90-talet bäst men även 80-talet- Shanghai noon är en väldigt stor favorit också fast den räknar jag nog som 90-tal trots att den kom 2000
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
The Myth
New police story
Armour of god
Police story
Police story 3, Supercop
Thunderbolt

Police Story var ju ruskigt "svart" för att vara Jackie. Att de dog en efter en…läskig ju.
Ja, Tuxedo och de filmerna hör till de jag kallar dålig. De första är ju de bäst. Jag har allihopa stående här hemma, enda filmer jag ser flera gånger tror jag.
New police story menar du? Jag gillar den men som du säger, den är väldigt svart och sorglig. The Myth tycker jag också är jättesorglig eftersom jag hela filmen hade ställt in mig på att de skulle leva lyckliga alla sina dagar.
Tycker det är lite klantigt att döpa en film till New police story när den inte har att göra med Police story-serien alls :-/
Jag har svårt för de allra första. De är så överdrivna och slagsmålen är osynkade så man ser att det inte är på riktigt.
Har sett långt ifrån alla ännu men jag jobbar på det! Har en lång youtubelista på hela filmer som jag håller på att gå igenom. Har inte råd att köpa en massa filmer så får se dem på youtube och hoppas på att de inte hinner stängas ner innan jag sett dem.
Klippen i sluten gör nästan halva filmen ibland tycker jag!
Mr nice guy
#3 Håller med 

Se ifall du hittar några av filmerna här istället.
#14 Tack, ska kolla där :-D