Firefly
Hur många här har sett denna underbara serie? Det blev ju bara en säsong, och nej den visades inte i Sverige, så jag har bara hittat att den går att köpa via import (utan text då).
Ni kanske har hört talas om eller t.om. sett filmen Serenity.
Firefly är serien som Joss Whedon gjorde tre år innan, det är exakt samma personer som spelar i serien som i filmen och visar bl.a. hur de träffades. Många kanske känner igen Joss Whedon sen förut, då han står bakom serierna Angel och Buffy the vampire slayer.
De hade hoppats på fler säsonger, då Joss verkligen upp en riktigt intressant historia han ville berätta mer om. Därför blir filmen Serenity en kortare version av en summering och avslutning på serien.
Har man väl sett serien så brinner man för den lika mycket som de själva gjorde, den har en själ och hjärta och är verkligen en serie i en helt egen klass. Blanda western med sci-fi, vardagsnära situationer och asiatiska inslag, och det kan ändå inte beskriva denna guldklimp bland tv-serier!

Jag har sett genom serien kanske 8-10 ggr, vartenda avsnitt är ett mästerverk. Och Serenity är en av mina 5 bästa filmer, lätt.
Även om jag gillar seriens avvägda blandning av dråplig humor och melankoli mer än filmens action. Att stoppa serien innan hela storyn var slut, det var ett brott mot mänskligheten när serier som buffy eller lost bara får mala på utan att det händer något. *puh*
Alla som gillar humor, western, sci-fi och grymma oneliners måste SKAFFA DEN! Jag=Fanboy och stolt över det 
Jag har sett den. Helt underbar!

Låter ju riktigt intressant!
Jag har inte kollat klart på serien riktigt, men sett kanske 5 avsnitt. Helt ok, men jag tycker nog att fansen är lite väl fanatiska, sååå bra är den inte :) Däremot tycker jag filmen (Serenity) är riktigt bra, helt klart en av de bästa sci-fi filmer som kommit på bra många år.