Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 588 ggr
Anne
0

The New World

Var på bio igår, och då både min man och min kompis kille tvärvägrade att se Brokeback Mountain så hamnade vi på The New World. Pocahontas, fast spelfilm. Typ.

Den var.. riktigt, riktigt tråkig. Seg, långsam. Det som däremot var bra - fantastisk scenografi. Och bra kostymer. Men resten? Nej. Klippningen var under all kritik.

Staffan
0

Klippningen? Vad betyder det?

// staffan
ps. Tack för varningen… :)

Anne
0

Klippningen.. åh, var ska jag börja. Helt obegripliga sekvenser - och med tanke på att filmen spänner över lång tid, så visst, man måste ju korta ner, men.. eh. Nä.

Om man vill se en väldigt vacker film - se den här. Men det är allt snällt jag har att säga. Dessutom är det ruskigt mycket peddovarning - indianprinsessan ser *väldigt* ung ut. (Skådespelaren är 16. Colin Farrell är 30 och Christian Bale 32, de manliga huvudrollsinnehavarna.)

Pia
0

Låter ruskigt trist, och Colin Farrell är väl ändå alltid sanslöst träig…

Saber
0

Jag har inte sett filmen ännu men jag tror att den kan vara bra. Om man tex tittar på IMDB har den fått 7.4 med de flesta som resenserat den gett den 10. På de 30 jag såg hade bara en givit en ett,(under 7/10) och sa att den var tråkig.

Jag kommer se filmen, inte denna vecka tyvär men jag tror att den kan vara bra.

Staffan
0

Tidigare ikväll fick filmen fyra (4) av fem (5) möjliga biofåtöljer i filmkrönikan med motiveringen "En fin och trovärdig historisk kärlekshistora"… :)

// staffan

Anne
0

Colin Farrell har ett enda ansiktsuttryck: svårmodig.

Nä, IMDB-recensenterna får säga vad de vill… har man några som helst krav på a) dialog b) flyt eller c) action - se nåt annat :)

Janson
0

Jag håller helt med Anne vacker men långtråkig. Jag såg också filmkrönikan och var inte helt förvånad över att den fick bra betyg, för det fick nämligen Terrence Malicks förra film också, den tunna röda linjen. Vilken jag tyckte var usel och ligger lätt bland de sämsta filmerna jag sett. Så jag hade jag vetat att han gjort The new world hade jag nog tvekat till att se den… hmmm kanske ska göra lite research på filmerna innan jag ser dem istället för efter..

Pia
0

Ja åh ja, Den tunna röda linjen är bland det sämsta jag sett, och även den vackert filmad…

rumpino
0

gillade tunna röda linjen .. men såg filmkrönikan om denna igår. colin farells genombrott(?) i tigerland tycker jag var riktigt bra .. men efter det har det bara gått utför. när jag såg hans välansade skägg och pagefrilla igår fick jag nästan uppstötningar .. vad har det tagit åt honom, han ska ju vara cool!

nej, denna film kommer jag att undvika.