Män som hatar kvinnor..
Hej,
Jag tänkte höra mer er filmfantaster vad ni tycker om filmerna Män som hatar kvinnor och Flickan som lekte med elden! Själv gillade jag första filmen mer än andra.
Ni då?
Har bara sett den första ännu, men tyckte den var över förväntan. Tyckte dom tagit bort precis de delarna ur boken som inte tillförde något och enbart fokuserat på storyn.
Mvh // Johan

Jag har inte läst boken, men det ska bli en senare sak. Men jag tyckte att filmen var jättebra, men då har jag ju inte boken att jämföra med. jag tycker att du ska se andra filmen, den är relativt bra, men som sagt har man läst boken så har man ju mer att gå efter!
Jag har bara sett första utan att läsa eller något. Och det slog med häpnad, nu är det min absoluta favorit film och jag tjatar om hur bra den är hela tiden :P

#3 Ja, filmen gav verkligen intryck. Det fanns sener där man kände sig lite illa tills mods, men det är samma här. Jag rekomenderar verkligen filmen, och jag tycker att du ska se andra filmen oxå. Jag ska även se den sista när tiden är kommen. :)
#3 Jag ska se tvåan och om det kommer fler, har bara inte kommit så långt än :P ( Har sett 1:an 3 gånger på bio och 1 gång på film xD)

#5 Det kommer bara tre filmer eftersom hans om skrev böckerna han och dö innan han skrev fler.
3 ggr på bio?! Det var inte lite det! :D
#6 Okej, vilken jobbig en, jag ville ha fler!
Haha jag betalade bara ena gången så :P

#7 Ja, det hade jag med.
jaha, men dåså. Annars hade det blivit en del pengar ;)
#8 Haha ja :P
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag läste första boken år 2008 och blev fast på en gång. Kunde aldrig lägga ifrån mig den :) Första filmen gjorde verkligen avtryck i själen. En väldigt tung film att se,, på det sättet är den lite bättre än den första.
Tycker alla filmerna är suveräna, men ettan var den som berörde mig bäst. Vad tycker ni?
När advokat Nils B utnyttjar Lisbeth, jag blir så förbannad att jag nästan skjuter honom i tvrutan , men när hon ger igen… då hejar jag på istället!!
Det kommer väl inte komma någon ny film? Jag har bara hört att Stieg Larsson skrivit en fjärde bok.. vem har rättigheterna till boken egentligen..
Och .. vad tycker ni om att amerikanska filmproducenter gör en amerikansk version av millienium. Att någon i USA ska spela Lisbeth, ingen kan klå våran Noomi. Ingen !! Varför inte bara titta på våra filmer som dem är och ha engelsk text under. Dem bara förstår vårat mästerverk! Tack för mig ^^
MVH AiCherry Daisuki
Tycker båda är lika bra :)
/Emma
#10 Jo jag har för mig att det ska komma en till men vad jag vet skrev inte Larsson 4 böcker utan bara 3..spökskrivare på den 4:de??? Nån annan som vet om det är rätt?
Men filmerna är bra..såg dom på tv när dom gick på svt
Ja förutom 3:de filmen..den missade jag men jag ska se den…
Men nu är det såhär att amerikanarna måste göra egna versioner av bra filmer för annars tittar inte amerikanarna på dom…det är ju inte engelskt tal..tror dom har svårt för att läsa undertexter. Fast undrar vad dom skulle säga om vi ville göra egna versioner av deras filmer???
Dem är svenska. Mer behöver man inte säga =)
That that don't kill you can only make you stonger
gillade alla 3 trots att dem var svenska iaf
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism
Gammal tråd, men värd att svara på ändå. Jag gillar alla tre filmerna, men tycker nog att den första är lite bättre än dom två andra tros allt.
Och på tal om Millenniumfilmerna, nu till jul kommer det ju en amerikansk version av Män som hatar kvinnor (The girl with the dragon tattoo). Ska bli intressant att se om dom lyckas "föra över" den till engelska eller om det blir rena katastrofen. 
Jag har inte läst böckerna och har bara sett den första och tyckte den var riktigt, riktigt dålig. Den hade några "poänger" men totalt sett var det jättefånig och överdriven story och det kändes (som så ofta med svensk film) som om skådisarna läste innantill. Nej, usch.