Röda tråden

David Hasselhoff?

Nope, hur kom du fram till det?

Äsch, jag chansade lite, tyckte det kändes som hans typ av serier…:) Får ta mig en funderare till.
Jösses..det där var inte lätt..har inte en aning :)

Hmm, lite väl svårt kanske. Tror ni får samarbeta d v s om någon känner igen en film skicka ett svar i form av ledtrådar för denna film. Tveksamt om någon har sett samtliga. Lite hjälp på traven…bild 2 är en no brainer, bild 1,3 och 4 är samtliga blockbusters från 70-talet (1), 2000-talet (3) och 70-talet (4). Bifogar en bättre ver av filen. C

ettans bild är i alla fall på John Travolta i Greasfilmen. Men sedan tappade ni mig. Men om det kan hjälpa någon så är det ju bra.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#6 Korrektamundo Åsa, bravo.

Tvåan är väl Pamela

Japp, två ledtrådar klara (Grease och Pamela). Därmed avslöjat att ledtråden till bild 1 varken är Travolta eller Danny Zuko.
Nummer fyra tror jag är Robert De Niro. Kan det vara Taxi Driver?
Mvh // Johan

Yes! Du fixade den som jag tror svåraste. Impad.

hmm .. bara trean jag inte kunde … är det en spike lee film?

Hehe, snubben i brillor skulle faktiskt kunnat vara Spike Lee, men, nej.
#11: Tack.. :) Jag tog det på hans kobenta stil samt jackan.
Mvh // Johan
Bild 3 tycker jag är grymt svårt. Ingen av personerna säger mig någonting. Jag får lite dödsdömd fånge-vibbar, men kommer inte på vad det kan vara.
Mvh // Johan

Nja, mannens utsikter är strålande men ändå inte.

Avslut på denna tråd. Trodde folk skulle känna igen Ray. Ledtrådarna är således Grease (olja), Pam, Ray och Robert de Niro (Bobby). D v s Dallas. Kommentaren i #16 innehåller 3 ledrådar. C

Hahaha! Det där var kul. Mera mera!!!
Jag håller med! Mera mera!
Mvh // Johan

#20 Fyalinge vad svårt…. jag blir distraherad av Bush's nuna…
Bild 3 är väl Rivierans guldgossar och det är då Steve Martin bakom Bushs fyla nylle…
Mvh // Johan
japps, så vad har han för gemensamt med de tre övriga bilderna?
Ledtrådar då…
Bild 1. en svenska
Bild 2. En riddare
Bild 4. Brad Pitt är med i denna film

En koppling finns ju mellan Steve Martins rollfigur Freddy Benson i Dirty Rotten Scoundrels (bild 3) och TV-serien Freddys Nightmares (Brad Pitt) från vilken bild 4 isf bör komma. Vad/vem mannen håller i handen har jag ingen aning om. Bild 1, kan det vara Maud Adams?
1. Britt Ekland
2. Riddare Kato (Mio min mio)
3. Steve Martin
4. En diamant (som Snatch handlar om)

Pink Panther alltså.
Japps
Britt var gift med Peter Sellers som spelade Rosa Pantern
Rosa panterns betjänt heter Cato
Steve Martin spelar Rosa Pantern idag
Diamanten är ju ständigt återkommande i Rosa Panternfilmerna´

Snyggt uttänkt tråd tobias, rätt svårt om man inte har en susning varifrån bilderna kommer. Kör en till!