Bästa action-komedi?
Vilken är er favorit i genren action-komedier? Personligen tycker jag att Schwarzeneggers True Lies kommer högt upp på den listan. Det finns så många kul scener i den, till exempel då terroristerna håller på och spelar in sitt hot på video och batteriet tar slut i kameran… :))
Den filmen måste väl ändå innehålla något för alla? Eller?
Vilka är era favoriter?
Mvh // Staffan
Den är helt klart bra.
Några jag också tycker är ganska underskattade är Bondfilmerna. Speciellt de nya. Av någon anledning hör jag alltid massiv kritik på dessa, trots att de är strålande underhållning. Det verkar som om de flesta förväntar sig att de skall byta genre och bli seriösa bara för att kalla kriget tagit slut eller nå't. =)

Jo, bra val. Vet knappt om det den klassas som action-komedi men tycker att Johnny English med Rowan Atkinson är väldigt underhållande!Annan bra "action"-komedi är ju En Riddares Histora.
Shrek är väldigt bra. Dessutom passar den hela familjen. Jag vet inte hur många gånger det har varit vår myskvällsfilm.
Vänliga hälsningar
Niklas
Shrek är grymt bra, men nära att inte kvalifiera som actionkomedi. ;) Tycker tvåan är fantastisk med den delen som efterliknar "Cops" ("Knights"). Med pepparkvarnen i ansiktet vid arresten. =)

Jag är nog kvar i tidigt 90-tal Die Hard, Bruce Willis är helt lysande
Generen känns elt död idag
---
Snuten i Hollywood och Dödligt Vapen-filmerna är väl utmärkta exempel inom denna genren.
Såg ju Dödligt Vapen 3 här om veckan. Riktigt bra faktiskt. =) Dem kommer högt upp på min lista. Det är klart, Die Hard & Co. är också mycket bra. =)
Jackie Chan filmer funkar alltid, speciellt scener efter filmen!!
Ah. ;) Jo, Jackie Chan är kul. Filmerna är inte alltid de bästa, men ofta är de riktigt bra, tycker jag. Vad som alltid är imponerande i dem är kampsportsanvändningen. Får alltid för mig att de är ruggigt skickliga. =P
Den absolut bästa action komedin jaghar sett i mitt liv är Chill Factor.. den är riktigt bra! :D
// omogen 15 åring
Min favorit i den här genren är nog Undercover Blues.
Lovligt byte med Mel Gibson och Goldie Hawn har jag alltid gillat! Kritikerna sågar den alltid, men jag tycker den är sanslöst rolig med Goldie som bara larvar sig och Mel Gibson som får hagelkulor i baken
. Och Goldie som mumlar, och Mel som säger SLUTA MUMLA.
Hahahahaha!
Nothing to Lose (1997) - "Inget att Förlora". Inte superaction men det händer action mest rakt igenom och superroliga segment.
/Fridaybrew
Money Talk, Dödligt vapen och Rush Hour är mina favoriter
Mission impossible och Die Hard är nog mina favoriter!
Förstnämnda kanske inte är så mycket komedi, men lite humor är det tycker jag.
Det är förstås mer komedi än action (de var iof jagade av maffian, och några mord ingick)- men jag bara älskade I hetaste laget.
Dem under -95, dem som är nu är så datagjort och påminner mycket om dem äldre i handlingarna

Älskar Jackie Chan!!
Annars får jag hålla med om att allt 90-tal med Bruce Willis är ju lysande. Även Tango & Cash med Kurt Russel och Sylvester Stallone platsar här tycker jag:)
True Lies är nog min favorit också. Och så älskar jag Demolition Man - den är inget mästerverk, men den har sin charm.
Cats are like potato chips - you can't have only one!
Demo är ju spec
Demolition man med Sylvester Stallone och Wesley Snipes. Speciellt framtidsvisionen om att man tvingas böta om man svär. Den är bra 
Men vad ska man ha snäckorna till? :D
Cats are like potato chips - you can't have only one!
Jag gillar tidiga Jackie Chan-filmer. Typ Örnens klor.
Humor och kung fu. 
Det är många bra filmer som redan har nämnts, men en som är bortglömd är enligt min mening Dagissnuten (Kindergarten cop) med Arnold Schwarzenegger från 1990. 
helt klart The A-team!!!!
Titta gärna in på:
Felix Häljeskogs foton - Dayviews
Felix Häljeskog - 500px
säger bara See No Evil, Hear No Evil från -89
Tropic Thunder med Ben Stiller, Jack Black mfl är ju såå himla rolig.