Rekommendera biofilmer!
Så, gott folk. Sett nåt bra på bio på senaste? Eller är det något särskilt ni är väldigt sugna på att se som ni hört ska vara bra?
Har inte råd med så många biobesök som jag önskar att jag hade - så det gäller att välja noga :).
Tips?
Visst är det, sista tidens filmer är så man liksom tänker att den kan jag vänta med tills den kommer ut på dvd och hyra. De jag lägger mest slantar på att barnfilmer, någon mer vuxenfilm är få stunder, senaste var Jägarna 2, trots att jag inte har svensk film på topp.
Senaste filmen jag såg på bio var The Girl with the Dragon Tattoo, vilket jag tyckte verkligen var värd pengarna. Ikväll är det också meningen att jag ska gå på den nya Sherlock Holmes som min syster tipsat om.
Vea <3
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]
"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3
#1. Precis så, många filmer får vänta tills de blir billigare att se. De filmer jag helst ser på bio är mäktiga högbudgetfilmer (som sagan om ringen) med mycket effekter, även om det (absolut) inte är min favoritgenre. Men de gör sig bra i biosalongen!
#2. Säg gärna vilken du tyckte var bäst :).
Jag vill se the girl with the dragon tatoo för jag är rätt säker på att både jag och sambon kommer tycka den är väldigt bra, men samtidigt vet vi ju storyn och kanske det vore roligare att se sherlock, anonym, j.edgar eller hamilton då. (yeah vi vill se något spännande).
Egentligen vill jag se carnage av polanski men den har ju inte premiär förrän i mars - och riktigt SÅ beredd att "spara på slantarna" är jag inte :P.
Haha the Girl with the dragon tattoo var nog ändå den bästa bioupplevelsen och den som var mest värd pengarna.
Sherlock Holmes 2 var helt okej, men inte alls på samma nivå. Den hade en del spänning och fart, dock tycker jag att de missat lite när det gäller "pussel"-känslan i den (har skrivit om den på min blogg om du vill läsa, länk finns här nedanför).
Vea <3
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]
"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3
Putt
Ingen annan som kan rekommendera en biofilm? Jag och sambon hade nyss bestämt oss för att gå på Anonym i helgen - och så visas den givetvis inte i Lund.

Jag ska på bio på onsdag ;) Så jag återkommer med mitt svar, inte bestämt vad vi ska se ännu!
// Liinda