Passion of the Christ
Har sett filmen de senaste dagarna och jag kan bara säga att jag inte riktigt förstår varför kritikerna gett denna filmen så dåliga betyg.
Gissningsvis hade filmen fått mångt högre betyg ifall den skildrat någon annan religions frontfigur än kristendomen. Jag tycker att det är en av de absolut starkaste filmer som jag har sett. Förstår dock ifall judarna känner sig svartmålade av filmen, men varför ska politik och konflikter stå i emellan i en bra film?
---
jag tycker filmen är bra.och väligt bra jord.har sett filmen engång förut också tittade jag igår.fattade inte ens varför jag tittade igår då jag tycker att denna filmen är så hemsk och grym.men den är bra!

Jag tyckte det var en helt poänglös film. 1/5 ger jag.

Fantastiskt foto och välgjord, men ack så fruktansvärt tråkig. Att bokstavligen och bildligen piska in att Jesus led för oss är möjligtvis religiöst riktigt, men en bra film gör det inte.
Tillhör dock de där filmerna man måste ha sett, men inget jag återvänder till alls.
Jag vidhåller att den sadism som alltid finns i Gibsons filmer parat med det man vet om honom privat gör frågetecknen än större. Men samtidigt är han en oerhört duktig historieberättare och tekniskt skicklig, så det är synd att han inte kan kväva de dominerande, sadistiska sidorna hos sig - det skulle bli mycket mer intressanta filmer då.
//Zac
Hade filmen varit om en icke-religiös anknuten person så hade jag tyckt likadant. Tyckte den var tråkig och att den mest gick ut på att visa våld. Iofs så kanske en troende person tycker filmen är gripande för att de har något sorts "förhållande" till huvudpersonen. Men som film tyckte jag inte den var det minsta bra.

Jo, alla djupt kristna jag umgås med var mycket tagna av filmen - även de som är kristna-light var iofs också tagna.
//Zac