Film iFokus

Film

Etikettthriller
Läst 5474 ggr
hhannaz
0

Skräckfilms-tips!

Ska ha filmkväll med några kompisar och efterlyser en riktigt bra skräckfilm.

Jag vill att den ska bli lite sådär psykiskt jobbig när man tittar, alltså inte äcklig (massa blod och så).

Någon som har lite tips? :)

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

[lucke]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har problemet att jag aldrig blir skrämd ordentligt- men en film som iaf var ok var Them.

Jag hoppas att någon annan kan tipsa om bra psykologiska skräckisar- det är jag själv ute efter…

[stblues35]
0

Ska man ha psykologiska skräckisar får man nog gå tillbaka i tiden…gillar också såna filmer!

[lucke]
0

#2 Några tips?

[stblues35]
0

#3 Njae inte på rak arm tyvärr

[lucke]
0

Kanske någon Hitchcook eller Polanski..?

hhannaz
0

Tack för svaren! :)

Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

mahre
2

Kings rose red är ganska bra och pestens tid, men det är långkörare

13 ghoasts

en som jag gillar är in the mouth of madness/i skräckens skugga

Men jag har kanske udda film smak

hoppas ni får en härlig skräck kväll

mahre

Halvdansken
1

The Shining eller Rosemarys baby.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

viktoria91
0

Fragile är riktigt bra! Paranormal activity, El Orfananto.

zoncar
1

The host (du är vad du äter) orginaltitel Gwoemul; en Koreansk film, ganska läskig utan att vara blodig, ska enligt IMDb fått betyget 7 av 10 sen beror det nog på hur gammal man är, kan inte rekommendra den till en person under 15 år!!!

Kebab-Eme
1

Lite sent att komentera men får gå ändå. Rekomenderar Silent hill (Filmen inte spelet :P) STARKT! Tvåan kommer ut i år tror jag xD En lite minefuck film om man gillar sånt.

KöttbulleKorv

Karmatarerskanise
0

#11 Ja den var bra har jag för mig.

Morgondimma
0

mahre (#7): Jag ska se In the mouth of madness ikväll! Hoppas den är bra Cool

Allamej
0

#13 du kommer inte att bli besviken :)

Paranormal activity 2 hade oväntat en otrevlig effekt på mig och min syster rekommenderar the Hole.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Auroris
1

orphan!!skit läskig!!

felixhaljeskog
0

Grave Encounters var ganska Psyckoo xD

nixxo
0

Quarantine är den bästa skräckfilm jag har sett! Och jag har sett en del. Om ni vill se en läskig skräckfilm tipsar jag om den! :)

[AshJ]
0

Beror väl på lite vad man tycker är obehagligt? T.ex spöken, blod eller våldsamheter. Nu verkar det ju dock som att man svarade alldeles för sent.

Mysdjuret
0

"I SPIT ON YOUR GRAVE" är en riktigt bra film! en av de bästa jag sett och tro mig jag har sett MÅNGA!

"Man telur hann er guð. Við erum að drepa móður okkar, og snýr baki við það."
tass och gos/ djurälskande tös

[AshJ]
0

19# Nu sade du ju inte om du syftade på originalet eller inte? Originalet, ja. Remaken, njae.. Fast det finns bättre film överlag. Fast alla tycker olika. :)

[Zwoz]
2

A nightmare on elm street all the way!

Har aldrig varit speciellt rädd av den men det är definitivt ett måste :D

Finns typ 8 filmer tror jag :D

Mysdjuret
0

#20, jag syftade på den nya versionen. Visserligen blev jag inte så rädd när jag såg den. Den var mer bra bara. Sen finns den så många andra skräckisar som är riktigt bra. hade kunnat göra en lång lista. Men just den filmen var den senaste jag såg och den kommer jag inte glömma i första taget. den var stark.

[lejdyga]
0

pirya värdens mest   blodigaste film

mumien handlar om en mumie

snaff    en riktigt läskig film

narnia inte så läskig men  bra ! isåfal ska du se 1 eller 4an

sick girl

barnhemmet

instängd

husk      ass läskig

baby  blues

T2

wisher

alla dom kan ni välja :)

Cafesinner
0

Triangle The Descend SAW (ettan!) The Abandoned The Orphanage Mirrors The Broken Och tusen till, ser så många xp

Mysdjuret
0

Jag såg en skräckfilm igår som heter The Children, Mycket bra riktigt läskig! kan rekomendera den.

IsabelleJ
0

Nu kommer jag här några månader efterbliven men, alltid bra med tips!**

Funny games** är helt klart en phsykofilm, inte direkt så man hoppar ur brallorna av den, men den är sjukt bra enligt min åsikt och vad jag sett - av många andras!

Handlar om en familj som åker ut till sitt sommarhus, där dem besöks av två killar i 20-25 års åldern. Som sedan vägrar lämna huset och börjar pshyka och plåga denna stackars familjen totalt.

Jag rekommenderar den!

Om du letar efter en lite mer skräckig och "hoppa-3m-upp-i-luften"-aktig film så kan jag rekommendera, som jag ser att vissa andra här har, till exempel Grave Encounters, jag tyckte den var väldigt obehaglig. Och även Orphan! Fyy…

[lucke]
0

#26 Funny Games med Michael Pitt? Usch, den var jobbig, vilken mardröm att hamna iGråter

XxKimxX
0

Rose Red [2002] (men den är 4 h lång)

Magic [1978] (awesome!)

Paranormal Activity - Directors Cut [2007] (såklart)

Untraceable (2008) (mera Thriller men jag tyckte att den var läskig)

"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray

IsabelleJ
0

#27 Ja precis! Jaa den är hemsk, men jag tycker den är väldigt bra trots det :)

[lucke]
0

#29 Jag tyckte också att den var mkt bra- dock hade jag väntat mig ett lyckligt slutTyst

:holmgreen:
0

exorcist filmer brukar vara rätt obehagliga..

The last exorcism  - elr nåt sånt… lite konstig, farmförallt i slutet , men rätt bra ändå.

Mirrors 1/2 - jag har bara sett tvåan , den var lite obehaglig ibland, men ganska bra :) Den var inte jätte läskig , men efter jag hade sett den så ville jag inte kolla mig i spegeln på ett tag XD

IsabelleJ
0

#30 Jag med.. blev lite smått chockad av slutet haha :o

MissInAction
0

Alltså jag tyckte att The Ring (amerikanska) är riktigt psykiskt jobbig. Den är vidrig Rynkar på näsan likaså Grudge, men den klarade jag inte att se klart… Usch vad blödig jag är! (Vad gör jag i en sån här tråd? Flört)

The Blob. Finns en från 50-talet och en från 80-talet. Sci-fi skräck.

Possession med Sam Neil är väl gränsfall. Inte så mycket skräck och jag vet inte hur jobbig du skulle tycka att den är men den är klart en av de mest bizarra filmer jag sett. Blev lite illamående Tungan ute

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Grodan
1

Jag gillar inte "mindfuck movies" utan blod, våldsamheter, härligt sminkade såmbis och varulvar (där de är snyggt filmade när de blir varulvar) samt lite splatteraktigt så jag kan nog inte rekommendera något alls.

Däremot kan jag själv beta av några tips i tråden… snyft, tycker "mindfucks movies" är så jobbiga… jag brukar bli arg om det är för mkt knas

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KaiPon
0

One Missed Call filmerna (finns ett drama också som antagligen är ganska bra, men än så har min dator inte riktigt velat spela den för mig XD)

Ju On filmerna

Ringu filmerna

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/