Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 7262 ggr
Anken
0

Vinter/jul-filmer

Nu börjar snön komma och det är trots allt inte så långt till jul som man kan tro. Tänkte därför starta en tråd här där vi kan lägga in lite tips på filmer som ger vinter/jul-känsla.

Jag har hittat:

Snow buddies Santa buddies Snow dogs

Jag har inte sett några av dessa filmer men de verkar mysiga. Det måste inte vara filmer med djur i såklart. Glad

Ilya
0

Nu är det jul igen - filmerna! Åh, jag älskar dem! Man får en så underbar jul känsla i hela kroppen :)

chade
0

Sunes jul! haha :D

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Sehvrin
0

Hogfather som är baserad på Terry Pratchetts bok med samma namn. Den handlar om när Döden (som faktiskt är en väldigt sympatisk karaktär) får ta över Hogfathers (Skivvärldens version av Tomten) jobb, då denne har försvunnit. Dödens barnbarn Susan dras också in och måste ta reda på vad som hänt den riktiga Hogfather.

Det är en väldigt mysig film, eller ja, det är egentligen en miniserie i två delar. Helt klart värd att se Skrattande

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Busangardens
0

Miraklet i New York
Rudolf
Raka Spåret till Chicago
Snow Dogs
Christmas Vacation
The Santa Clause
The Grinch
Pollarexpressen
White Christmas
Jingle all the way
Mickeys - Once upon a christmas

[stblues35]
1

Livet är underbart?

[Thiah]
0

#3 Ah den filmen är bra. Tyvärr så är den väl gjord för teve med en liten budget. Terry Pratchetts filmer förtjänar en stoooor budget tycker jag. Flört

Men den är absolut sevärd!

Anken
0

Härligt med så många bidrag här, kommer väl fler när det närmar sig jul kan jag tänka mig. Flört

Någon som har sett Polarexpressen? Funderar på att köpa den!

Ilya
0

#7 Yes, jag har sett den.

Men jag hade nog för höga förväntningar tror jag för jag gillade den inte riktigt. Den var väl lite söt på ett sätt.. men konstig Obestämd

Be-Bopz
0

A christmas carol, animerad där Jim Carey gör några av rösterna.

AnnaMoonshadow
0

håller med #3 om Hogfather, helt otroligt rolig! De andra Pratchetts-filmerna är också bra, även om de inte har samma jultema.

Jag ska i vart fall se A christmas carol nu till jul. Sen har vi ju Ensam hemma <3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Ilya
0

Ja juste, Ensam hemma-filmerna är HELT underbara julfilmer. Avgudade dem när jag var liten :) Kan verkligen rekommendera dem för er som inte sett dem!

tezzla
0

sunes jul. nu är det jul igen 1-3, trolltyg i tomteskogen, grinchen,

ett päron till farsa firar jul, sen finns ju alla julkalendrar genom åren,

nightmare before christmas, gremlins, hook, det är dom jag kommer på nu

AnnaMoonshadow
0

åhh, Edward Scissorhands är en julfilm i min värld, så mysig <3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

rebeccajansson
0

Dessa filmer har jag sett och rekommenderar:

* Grinchen (2000)

* Bad Santa (2003)

* Nightmare before Christmas (1993)

* Ett Päron till Farsa firar jul (1989)

* Mupparnas Julsaga (1992)

* Ensam Hemma 1 (1990)

* Ensam Hemma 2 (1992)

* En lysande Jul (2006)

* Gremlins (1984)

* Klappjakten (1996)

* Nötknäpparen & Råttkungen (1990)

Annars kan du gå in på http://www.filmpunkten.se/grupper_visa.asp?kat=25 finns alla julfilmer i stort sett…

Ilya
0

Apropå alla julkalendrar genom åren så gillar jag Pelle Svanslös, dieselråttor & sjömansmöss och Julens hjältar bäst.

Även En riktig jul var också sevärd tycker jag :)

Ilya
0

Bridget Jones dagbok ger också en vinter & jul feeling. Älskar den filmen :)

Anken
0

Jag ska nog åka och köpa snow buddies iallafall i veckan, tror den kan vara söt! Glad

[Highonbluetomorrows]
1

Love Actually är en av mina favorit"julfilmer".

Tokyo Godfathers är en speciell julfilm, då det är en japansk animé som handlar om tre hemlösa som hittar ett litet barn. Är mysig utan att vara sådär öööövermysig - som exempelvis filmen ovan är :).

*Puttar upp så att detta kan diskuteras även 2011*

[stblues35]
0

Skriver fortfarande "Livet är underbart " Med James Steward:)

Wand
0

Teddybjörnarnas jul! Cool

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

rebeccajansson
0

Hmmm…jag får väl köpa dom där snow buddies filmerna till min lille pojke sen när han blir lite större.