Film om Freddie Mercury
Jag har hört den hemska nyheten att med stor sannolikhet kommer det bli Sasha Baron Cohen som får spela Freddie Mercury i filmen om hans liv. Han har säkert blivit kandidat för att han har baserat sin karaktär "Borats" utseende på Freddie. Men hur ska det här gå ihop? För det första är han otroligt mycket längre än Freddie var. För att det ska vara realistiskt så måste alla andra skådisar och statister också vara jättelånga. Kunde de inte ha hittat någon relativt okänd skådis med massor av talang istället? Filmen skulle vara hedrande, men nu blir den ett stort skämt istället. Nej usch…Hoppas de ångrar sig.

Freddie Mercurys liv var lite likt en operett med en svår bakgrund och inte minst med en av de mesta färgstarka personligheter som någonsin äntrat en scen. Detta är väl urtypen av fim som kan bli ganska fantastisk eller falla som en pannkaka? *håller dock tummarna*
//Zac

Det är en film jag kommer kolla.

Åh, hoppas att den blir bra så fall! =D
Jag satt som fastnaglad vid dokumentären som följde med på dvd:n "Freddie Mercury - lover of life, singer of songs". Den hade gjorts som en dokumentär/film ungefär, där hans barndom framställdes i filmformat. Jag vill så gärna att denna film ska lyckas eftersom Freddie är min största (och kanske enda) idol. Men om Cohen spelar rollen…:-(
Vad är det förutom hans längd (vilket är lätt att fixa till) som gör att du inte tycker att Cohen passar i rollen?
#5 - Han är komiker och jag tycker personligen att han inte har den talang som krävs för att klara av en sådan roll. Angående längden, 191 cm jämfört med Freddie 177 cm. Brian May på sina 188 cm var en bra bit längre än Freddie. Ska alla motspelare stå på tidningar eller ska man trickfilma? :-)
#6 Det är en hel del filmer där de manipulerar längden på skådespelare. Ett bra exempel är ju Sagan om Ringen med hoberna. Att hans talanger i övrigt inte räcker till kanske kan komma att stämma. Men det finns ju rätt många exempel på skådespelare som har hamnat i ett fack och folk inte tror att de klarar något annat, för att sedan överbevisa de. Jim Carrey har väl hos de flesta varit förknippad med enbart komedi men kan utan problem leverera bra drama.
Jag har nu hört att detta om att Sacha ska spela Freddie bara är ett skämt. Vet inte vad jag ska tro…