Make-believe filmer?
Vill ha lite filmtips! Jag älskar verkligen make-believe filmer. Alltså sådana filmer om man verkligen tror på något så går det alltid.
Mina favorit filmer är The Secret Garden och A Little Princess. Båda är baserade på Frances Hodgson Burnetts noveller från sent 1800-tal. Jag gillar även Little Lord Fauntleroy som är hennes mest igenkända verk.
Någon som har tips på filmer likt dessa?
Bara för att ens dröm är ovanlig, betyder detta inte att den är omöjligt.
Åh laddde nyss ner The Secret Garden:D
Om du klarar lite tyngre filmer ska du se Pans Labyrinth. Handlar om en flicka under ngt krig (länge sedan jag såg den så kmr inte ihåg årtalet). Hon och hennes mamma (som är gravid) måste flytta in på en gård hos en riktigt ond svinig man som mamman blivit förälskad i. Flickan flyr in i en fantasivärld (men man får liksom aldrig reda på om det är fantasi eller verklighet) för att hantera verkligheten.
ASBRA:D
Hm jag är inte säker på om jag förstått genren riktigt men jag chansar
för jag kom att tänka på Djävulen bär Prada. Underbar inspirerande film, tycker jag.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
#1 Pans Labyrinth verkar vara en sån film som jag gillar :D ska ladda ner den! Secret Garden är verkligen min favoritfilm genom alla tider dock :) urbra och helt i min smak. Tyngre grejer är ju ochså bra förstås :P
#2 Nja den verkar lite för nutida för mig
jag kör helst på filmer som tar plats i tidigt 1900-tal och bakåt i tiden.
Bara för att ens dröm är ovanlig, betyder detta inte att den är omöjligt.
Åh bra, gör det:') Det är en av mina storfavoriter.