Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 1130 ggr
johan
0

iRobot

Jag trodde aldrig jag skulle se en så mycket sämre film än The Island, men ikväll såg jag iRobot och jag utmämner nog den till den sämsta film ja någonsin sett.

Fullkomligt überpatatisk. Vaaaaarför gick Will Smith med på att vara med i den?

Mvh // Johan

NinaToy
0

Hmm då ska man inte se den då! :)

Sehvrin
0

Har sett en del av den, och det är ingen film jag längtar efter att se klart. Men jag kan ju tillägga att boken är rätt intressant (fast den är väldigt olik filmen, dock kände jag igen nån scen från boken)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

zzaga
0

Jag tyckte den var helt ok.

Pia
0

Jag tycker också den var helt ok!

Och The Island tycker jag var riktigt riktigt bra för den genren, förbaskat snygg också:)

johan
0

Meeeen!

Det är ju sååå fjantigt att man bygger maskiner med ska hela tiden efterlikta människor. Varför skulle en robot med talsyntes behöva käkar för att prata tex? Om man nu ska göra något för att underlätta för människor, varför skulle man bygga den som en människa och därmed bygga in alla begränsningar människor har?

Såååå fjantigt att dom ska börja lysa röda i "hjärtat" när de är i "evil mode".

Nää!!!

Den enda filmen som verkligen lyckats bra med robotar i sci-fi-genren är Blade runner. Genuint bra film!

Mvh // Johan

Cartman
0

Ja, ur den synvinkeln är rullarna ynkliga men jag väljer hellre att se iRobot/The Island framför Speed 2/Gerry (bottenskrapens bottenskrap) en söndagseftermiddag. Det är ju trots allt hyfsad action och bra skådisar. Att man gör filmerna över huvud taget stavas nog stålars.

Pia
0

AI är absolut en suverän sci fi-film också, en av mina absoluta favvisar alla kategorier!! 

Jag håller med om Bladerunner. Sedan har vi ju T1 och T2 också.

johan
0

#7: Uhh.. AI tyckte jag också sög! Just som jag äntligen trodde den var slut så började fanskapet om, fast under vattnet… Urk.

T1 och T2 är riktigt bra! Håller med!

Mvh // Johan

zzaga
0

AI tyckte jag var helt urflippad. Ett tag satt jag på allvar och funderade på hur många droger filmmakarna knaprat i sig.

T1 och T2 super:D

Lotta_A
0

Så dålig var väl inte Irobot??
Tycker den var helt okej. Visst var den väl lite töntig, men ändå rätt spännande tycker jag.
Att det är den sämsta film du sett har jag svårt att tänka mig.
Jag tycker i alla fall att den var rätt underhållande!

johan
0

Den kanske bli sämre ju mer teknikintresserad man är?

Mvh // Johan

zzaga
0

He he:) jo det kanske stämmer. Ibland brukar det ju vara ganska uppenbara fel i just sf filmer. Nu var det ifs ganska så länge sedan jag såg den. Får väl ta och se om den igen:)

johan
0

Jag tycker mig ha rätt god koll på datoriserade mojänger och övervakningssamhället. Mitt intryck av författare/manusförfattaren av iRobot är att han/hon inte har någon verklig koll på teknik, utan snarare diktat ihop allt från egna snurriga tankar och idéer.

Sci fi behöver iofs inte ha något med fakta att göra, men jag tycker ofta det blir bättre om man utgår från det som är totally hitech idag och boostar det till max.

Mvh // Johan

zzaga
0

Men det beror kanske också på vilket syfte boken skrivits för… vissa verkar mer inriktade på de tekniska mojängerna andra på förhållandet mellan tekniska mojänger och människor. Men visst jag håller med ibland är det otroligt irriterande när det inte gå i hop.

Men vad hette den där filmen, med den lilla blå apan, de som fastnade i nån sfär på nån planet.

Jag såg dejavu i går, det var väldigt väldigt nära att jag inte såg hela filmen för att den var så fruktansvärt ologisk ett tag ( men det fixade sig som tur är:D ) Om du inte gillar teknikfel så se den och gråt den första halvan!

Lotta_A
0

#11: Du har nog en poäng där.

[Nerdy]
0

(Inget fel på The Island! Asbra! xD <3)

Halvdansken
0

Nu är ju boken skriven i början på 70-talet, Asimov är född 1920, så det var väl knappast så att man "utgår från det som är totally hitech idag och boostar det till max."

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Halvdansken
0

Ska man se en riktigt dålig film så se 2012. Synd, för det kunde varit en intressant historia. Jag snabbspolade slutet, stod inte ut.

Hatar cancer och älskar vårlökar.