Film iFokus

Film

Etikettutländska-filmer
Läst 5721 ggr
Catta-
0

Filmtips sökes

Vill gärna ha tips på filmer som utspelar sig i England, Skottland eller Irland.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[lucke]
0

Är det vackra landskap eller socialrealism du är ute efter..?

MissInAction
0

Oj, ja.. det finns en hel del att välja på. Vill du specificera lite mer eller ser du allt därifrån? Glad

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Catta-
0

Jag är öppen för förslag :) tror inte jag hade något speciellt i åtanke. Men gärna lite nyare filmer. Eller nya filmer som utspelar sig bakåt i tiden. Genrer som romantik, medeltiden, komedi och drama.

[lucke]
0
MissInAction
0

Miniserier också?

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Krikke
0

/ Krikke

Medarbetare på Hockey iFokusFotboll iFokus

| Frölunda HC | IFK Göteborg |

Catta-
0

#4 och #6 tack så mycket!

#5 Ja de går bra

[lucke]
0

Glad

Halvdansken
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Brideshead revisited, eller En förlorad värld som den hette på svenska. Har utsetts till en av värdens bästa mini-serie. Jermy Irons och Anthony Andrews. Mums! Kan inte bli mer engelskt än så.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[stblues35]
0

Trainspotting..Braveheart(tror den spelades in i Skottland)..

EMMA-94
0

leap year. den utspelar sig i irland

Saga85
0

The secret diaries of Miss Anne Lister!

Jag är inte mycket för kostymfilmer, men det här är ett bra, gripande romatiskt drama om lesbisk kärlek i 1800-talets England.

Link-
0
Catta-
0

Tack för alla förslag :) ska kolla upp dom! Fortsätt med fler förslag om ni kommer på

[Koppsal]
0

En av mina favoriter är Fishtank.. Jag som har en släkt som mestadels består av medelklassare i england känner igen mig själv så mycket och kan verkligen relatera till den.
Dock är den kanske lite väl långtråkig. Jag tvivlar på om den är intressant men kan i alla fall vara värd att kolla på trailern :)

jizzy
0

Kanske en av de mest klassiska av dem alla - mästerverket Barry Lyndon av Stanley Kubrick?

Såg att du skrev att du föredrog nyare filmer, den här är 35 år gammal och 3 timmar lång så förvänta dig ingen "MTV"-style. :) Men däremot en väldigt bra film!