Hungerspelen
Tänkte att nu när dem ska göra film på hungerspels trilogin måste den ha en egen tråd att diskutera i.Så alla Hungerspelsfans vad tycker ni om att det ska spelas in en film?Ser ni fram emot den lika mycket som jag?
Skådespelarlistor kommer upp snart :)
Erika, ~värd på dressyr~
Whaaat?! Det har jag helt missat! Jag DYRKAR serien om Hungespelen, de är ju sjukt bra - och inte finns det några böcker jag har gråtit så mycket till heller. ^^ Däremot tror jag aldrig i livet att filmerna kommer att bli lika bra som böckerna, men det är SJÄLVKLART att jag kommer att se alla eventuella Hungerspelsfilmer ändå, bara för sakens skull. :P
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Speldeltagarna's skådespelare:
Distrikt 1:
Marvel- Jack Quaid
Glimmer- Leven Rambin
Distrikt 2:
Cato- Alexander Ludwig
Clove- Isabelle Fuhrman
Distrikt 3:
Pojken- Ian Nelson
Flickan- Kalia Prescott
Distrikt 4:
Pojken- Ethan Jamieson
Flickan- Tara Macken
Distrikt 5:
Pojken- Chris Mark
Foxface- Jacqueline Emerson
Distrikt 6:
Pojken- Ashton Moio
Flickan- Kara Petersen
Distrikt 7:
Pojken- Sam Ly
Flickan- Leigha Hancock
Distrikt 8:
Pojken- Samuel Tan
Flickan- Mackenzie Lintz
Distrikt 9:
Pojken- Imanol Yepez-Frias
Flickan- Annie Thurman
Distrikt 10:
Pojken- Jeremy Marinas
Flickan- Dakota Hood
Distrikt 11:
Thresh- Dayo Okeniyi
Rue- Amandla Stenberg
Distrikt 12:
Peeta Mellark- Josh Hutcherson
Katniss Everdeen- Jennifer Lawrence
Erika, ~värd på dressyr~
Övriga roller:
Lenny Kravitz - Cinna
Willow Shields - Primrose Everdeen
Liam Hemsworth – Gale Hawthorne
Paula Malcomson - Mrs.Everdeen
Woody Harrelson - Haymitch Abernathy
Elizabeth Banks - Effie Trinket
Latarsha Rose - Portia
Brooke Bundy - Octavia
Kimiko Gelman - Venia
Nelson Ascencio - Flavious
Amber Chaney - Avox tjejen
Stanley Tucci - Caesar Flickerman
Toby Jones - Claudius Templesmith
Wes Bentley - Seneca Crane
Donald Sutherland - President Snow
Denna lista kommer såklart utökas med tiden….:)
Erika, ~värd på dressyr~
Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta. Hungerspelen är ju ändå bara en blek kopia av Battle Royal, känns det som. Misstolka mig inte, jag fann stort nöje när jag läste boken och tyckte den var bra, men hela upplägget känns som BR.
Hollywood-produktioner tenderar ju också att vara lite "mesiga", något som potentiellt skulle kunna förstöra berättelsen.
Vet någon när den har premiär?
#6 23 mars 2012 [källa]
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Öhhh va??
Gillar inte boken, men tror nog att jag skulle gilla filmen, blir kul att se =) !
haha xD antar att den inte riktigt var min stil. En kompis övertalade mig att läsa den så jag lånade den från biblioteket. Men ja vet inte, tyckte inte att den var bra alls. Jag måste gilla personerna i en bok för att kunna gilla själva boken xD men jag gillade inte någon av karaktärerna, förutom en då och hon dog! Så jag läste aldrig fortsättningen.
Självklart! Dessa ska ses, det är då ett som är säkert! :D
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
#16 Vart kan man se den då? :)
OBS! Sa fel datum det är idag den 28 som trailer och galan kommer vara/visas.Galan kommer inte visas i svensk tv men MTV har lovat att lägga upp trailern direkt efter den visats på galan på deras hemsida MTV.com
Galan börjar kl 21.00 amerikansk tid vilket innebär att klockan i Sverige då kommer att vara 03.00.Galan håller antagligen på iallafall 2 timmar. Det borde betyda att vi får se trailern online någon gång mellan 03.00-05.00 29/8.
Erika, ~värd på dressyr~

TRAILER!! <3 <3 <3
Det var en dålig trailer tycker jag. Man fick ju inte se något egentligen haha. Men det blir väl en bättre sen då dom har filmat klart och kan använda fler klipp.

#20, jag vet att det var lite men det räcker för mig :)
Samma video i lite högre upplösning.
Väntar fortfarande på en riktig trailer, det här är inte mycket att se!
Och för övrigt så ska jag ta itu med att läsa bok 2 och 3 också
men jag gruvar mig…
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Nähä, kom inte videon med?
Klistarar in den då
http://youtu.be/LpWHkiq744k
Kluring om Ryssland

imorgon kmr ju en ny trailer ut i samband med premiären för breaking dawn :)
JA! Åh vad jag vill se en riktig trailer! <3
Och ja, jag är sjukt peppad för film två redan nu
eefoto: funderar du fortfarande på att starta upp en sida om Hungerspelen? Jag tycker det verkar vara en trevlig idé men jag funderar samtidigt hur mycket material och diskussioner som man skulle få igång? Räcker det, tro? 
Kluring om Ryssland
#25 Ja jag funderar fortfarande.Och jag tror faktiskt man skulle kunna få en del material då det ändå finns 3 böcker.Så varför inte lixom?Fast förstår hur du tänker.Det beror ju helt på hur stort intresset kommer bli sen när filmen kommit ut.Man vet ju aldrig…det kanske blir en ny Twilight hysteri?haha :)
Erika, ~värd på dressyr~
Jo visserligen, tre böcker… och många av oss som har läst dem är ju nästan som besatta. Jag kan relatera till Harry Potter, som iofs. ligger mig varmare om hjärtat av tusen olika anlendingar, men HG är ändå stort!!
Har du/ni kontakt med många andra svenska HG-fans? Jag hittade några sidor på nätet, men de verkar inte vara uppdaterade på ett halvår. Tänkte om man på nåt sätt kunde se hur stort intresset är just nu 
Kluring om Ryssland
Jag har försökt att leta men de flesta är under 18 och det är det som ställt till det hela.Ifokus ledning vill ju se att det är minst en över 18 som håller i sajten.Jag har sett att intresset är ganska stort.Om man skulle få tex The Hunger Games - Sverige att uppdatera om en sådan sida tror jag många skulle gå med.Och även om man skulle skriva på den officiella fansidan.Dock har det ju osäkerheter som me allt.:)
Erika, ~värd på dressyr~
Aha jag förstår. Och du är inte 18 heller, enligt din presentation.
Jag är redan Sajtvärd här på iFokus och jag erkänner att jag har tappat lite av energin jag hade i början så jag vågar inte dra på mig värdskapet för ytterligare en sajt
däremot kan jag tänka mig att vara Medarbetare.
Eller om det går att göra en överenskommelse, att jag är värd tills vidare fast du kanske är mer aktiv. Vet inte om man ens får göra så 
Kluring om Ryssland
Åh jisse! Utropstecken x 100. 

I can not wait! Nu måste tiden till den 23:e Mars gå jäkligt snabbt!
Vill verkligen se filmen.
Vad tycker vi om trailern?
Eftersom de avslöjar så mycket (tycker jag) från början av boken så gissar jag att det kommer bli mycket från själva spelen?
Sen får jag det till att Gale besöker Katniss efter att hon har blivit kandidat men innan hon åker?? Det gör han ju inte i boken.. hoppas verkligen inte de har ändrat det 
Kluring om Ryssland
NICE!!!! :O Jag gillar verkligen inte boken men den här filmen kommer nog bli EPISKT BRA!!! :D:D:D:D MÅSTE SES!!!
Det är ganska mycket jobb med att dra igång en ny sajt 
Man förbinder sig att följa avtal. Man ska upp med minst 5 artiklar (som helst bör ha bilder, som man har lov att använda) och 20 påbörjade diskussionstrådar och ett gäng länkar. Man ska ha välkomstmeddelande och sajtbeskrivning. Sen får folk granska sajten innan den är redo för lansering. Så det är mycket jobb innan sajten ens är lanserad.
Kluring om Ryssland
men åh, jag älskar böckerna.. har väntat hur länge som helst känns det som att filmen ska komma! Hoppas dom inte förstör storyn så att dom inte kan följa upp med fler filmer från dom andra böckerna som det blev med Eragon. och att dom gör den väl också.. såklart. längtar massa! :D
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Trodde dom skulle välja någon skådis till huvudpersonen som såg lite vuxnare och mogen ut, det är så jag tänkt mig henne i alla fall. men trailern såg sjukt bra ut.
Fick till och med tårar i ögonen haha
Oops ursäkta, jag mindes fel för Gale besökte visst Katniss innan hon skulle åka. Håller med ändå, hoppas att de håller sig hyfsat till storyn så att de kan filma resten också! Var så himla synd att det inte blev någon fortsättning på Guldkompassen…
Kluring om Ryssland
Oops ursäkta, jag mindes fel för Gale besökte visst Katniss innan hon skulle åka. Håller med ändå, hoppas att de håller sig hyfsat till storyn så att de kan filma resten också! Var så himla synd att det inte blev någon fortsättning på Guldkompassen…
Kluring om Ryssland
Trailern fick mig väldigt sugen på att se filmen. Fast under tiden jag väntar har jag börjat läsa om böckerna (har bara läst dem en gång tidigare, och då inte tredje boken)
Jag hoppas att de får med det grymma med historien och inte gör den till nån puttenuttig myspys-film.
#39 Ja just ja, guldkompassen var bra minns jag, har aldrig läst böckerna, såg bara filmen för några år sen. Väldigt synd att det inte blev något där :(
#40 jag håller med.. hoppas dom inte gör det till en barnvänlig film, för då har hela poängen med att göra en film på böckerna försvunnit tycker jag. Även jag måste läsa böckerna igen. Blir alltid så sugen på det när man pratar om dom ;)
Jag vill också läsa om, fastän det bara är några veckor sedan jag läste ut tredje
Lite OT men ja, Guldkompassen… jag älskade filmen när jag såg den på bio. Men efter att ha läst böckerna och sen såg filmen igen så gillade jag den inte alls! De har ändrat så sjukt viktiga saker så det är inte klokt. Väldigt synd för jag hade verkligen velat se bok 2 och 3 som film.
Kluring om Ryssland
Ja jag pratade med min pojkvän idag om filmen faktiskt. Han säger precis som du att dom ändrat massor, vilket är väldigt synd :(
Ja, har man inte läst böckerna så kan man säkert ha glädje av dem
och vissa saker är bra. Vackra miljöer och så gillar jag hon som spelar Lyra. Nåja!
För att återgå till topicen… haha, jag tänkte igår på en rolig sak. Jag kan se framför mig tusentals fans världen över som vid biopremiären av Hungerspelen blir nekade att komma in för att de inte får ta med sig pilbåge in 
Kluring om Ryssland