Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 802 ggr
Saber
0

Lilla kycklingen

I lördags var jag och såg denna film på en helt utsåld eng-talande version. Alla visnigar som gick i lördags på SF med eng-tal var utsålda, (fanns totalt 20 kvar, 12 var i heron city). När ska SF lära sig att det är minst lika många som vill se animerade filmer med engelskt tal som med svenskt (om inte mer i stor-städerna).

Nå nog om att SF aldirg kommer lära sig, synd att det inte bara är deras problem utan också mitt.

Filmen då? Otrligt bra animerad, med undantaget att de är djur skulle man lätt kunna "glömma" att den är animerad istället för filmad. Jag tyckte inte att man alls stördes av det utan istället lyfts filmen av den anlednigen.

Jag ger den en 4/5 i betyg.

Någon annan som har sett den och har något att kommentera om den?

Staffan
0

Jag hade egentligen inte tänkt se den men om du ger den betyget 4 av fem möjliga så kanske man borde ge den en chans…

Håller för övrigt med dig angående att de borde ge fler möjligheter till att se dessa filmer på sitt orginalspråk.

// staffan

Niklas
0

Jag såg den i höstas och tyckte att den var rolig. Inte riktigt samma klass som exempelvis Superhjältarna men bra.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Anne
0

Jag tyckte att den var okej, men verkligen en barnfilm. Inte alls lika mycket "vuxenskämt" som Disney+ brukar ha - och jag saknade faktiskt den mer klassiska animeringen. Så jag säger en svag trea…

Saber
0

#3 burkar verkligen Disney+ filmer innehålla så mycket vuxenskämt?  De kommer ju aldirg i närheten av tex dreamworks animations filmer på den froten enligt mig.

bubbelbubbel
0

åååh, den är ju så söt. haha. :)
tror jag ger den en 4 med.

Faxlin
0

Jag har nu sett den jag också. Och jag ger den en stark 4. Jag tycker detta var en otroligt fin film, en film som "talade" till en. Sådana filmer tycker jag om. Den fick också mina barn att reagera på hur hemskt det är när någon inte respekterar en och tror på vad man säger. och om den personen skulle vara ens mamma eller pappa vore detta hemskt. Han väcker empati även hos barnen, det tycker jag om.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

charlie
0

Jag ger den en klar 2a, enbart snygga animeringar men inget innehåll.

---

Saber
0

Denna film har tveklöst tagits emot på två helt vilda sätt. Typ 50% tycker att filmen är riktigt dåligt, saknar innehåll och gud vet vad!;) Den andra halvan 35% tycker att filmen är riktigt bra oavsätt om de har sett den tillsammans med ett barn eller inte, vissa tycker att skämten är sköna att den har en bra stämmning, andra tycker att den är "djup". Sen finns det 15% som typ låter barenen bestämma om filmen är bra eller inte.

Själv har jag sett den två gånger med bara mig själv som reference och det är få filmer jag skrattat så mycket under själva filmen, även om storyn som många pekar på skulle kunna fått växa lite till. Jag håller lätt kvar i min 4:a.

AndersE
0

Hmm, har funderat på att dra med barnen på den. Låter som om jag skulle göra verklighet av planerna…

Faxlin
0

Ja här hemma satt vi och skrattade gott åt den i alla fall. Både vuxna och barn. Så jag håller kvar min 4:a jag med.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars