Day after tomorrow
Jag minns att när jag kom ut från bion efter att ha sett Day after tomorrow så tyckte jag det var den kanske sämsta filmerna jag sett. Så ohyggligt mycket detaljer som bara en riktigt riktigt dålig manusförfattare kan komma på. VM i klyschor.
Nu går den på TV och jag tittar på den igen. Hur korkad kan man bli?
Mvh // Johan

Låter som om inte filmen bättrat sig? 
//Zac
Såg den halvt om halvt (satt vid datorn samtidigt) och jag tyckte inte den var särskilt bra. Kändes som en vanlig katastroffilm (typ independence day, fast med väder ist för utomjordningar) och självklart överlevde de som hade hunden hos sig ^^'
Jag störde mig också lite på att man såg att vissa saker var tydligt datoranimerade (men jag förstår att det är svårt att få det att se riktigt bra ut, men mina ögon är inte nöjda för det ^^')

He…ja kanske inte en film man ser för handlingen direkt. Men en del av effekterna tyckte jag var riktigt coola!
Oskar
Jag tycker bland det töntigaste av allt är att det är katastrofer hela tiden och som inte det räckte är dom tvungna att ha lite löst springande varjar också.
Eller som när tjejen får feber och mår asdåligt så kommer någon joker med en bok och frågar vilka symptom hon har. Och som en ren slump visar det sig att hon hade precis rätt sida uppslagen för att läsa om just den sjukdomen.
Eller när New York håller på att vattenfyllas och en fransktalande kvinna och ett litet barn sitter instänga i en taxi och får inte upp bildörren och bankar och slår helt desperat på fönstret för att komma ut och polisen utanför fattar iiiiingenting och säger bara att han inte förstår franska.
Och uteliggaren med hunden är ju en så total ripoff från Independence Day.
Eller…
Eller…
Listan kan göras lång…
Nä fy tusan vilken skitfilm.
Mvh // Johan

Hundar måste alltid vara med i katastroffilmer! Det är en naturlag - ungefär som att det alltid måste vara någon i gorilladräkt i amerikanska college-filmer… 
//Zac

#4 Du är nog alltför logisk. Få action/katastroffilmer som klarar en logisk granskning. :)
#6: Fast jag tycker t ex att Spired Away känns mer trovärdig än exempelvis Day after tomorrow. Trots att det ena är en tecknad film om gudar som kommer till ett badhus och det andra är en film om ett mycket verkligt klimathot. Till och med Independence Day känns mer realistisk om man ser till hur karaktärerna beter sig.
Det finns liksom gränser för hur puckade och oförstående folk kan vara. Statistkaraktärer är ungefär lika intelligenta som bifogurer i ett datorspel som bara är programmerade att gå runt i ett visst mönster. Typ personbilarna i Police Quest 2.
Mvh // Johan

#7: Håller med, med den reservationen att Spirited Away faktiskt inte är en actionfilm alls…
Det blir lite som att försöka få till djup på pappersdockor ibland - reslutatet är ganska förutsägbart s a s…
Men det går bevisligen göra actionfilmer där man överser med bristerna.
//Zac
Första Matrix är också ohyggligt orealistisk, men ändå fullkomligt trovärdig på något sätt. Man köper alla konstigheter rakt av. Det är det som räknas i slutändan.
Matrix 2 och 3 har dock precis samma idiotgrejer som andra kassa filmer har. T ex, om man nu kan göra allt dom kan och bygga en underjordisk stad och en massa fina saker så undrar jag varför i hela h*****e bygger man stridsmaskiner där man sitter helt oskyddad längst fram och ska stoppa ned pickadollerna i hölster som om det vore någon j***a cowboyrulle? Så idiotiskt.
Mvh // Johan

Johan, har någon varit elak mot dig? Du låter så arg

#9 Jodå jag håller med om att det finns mer trovärdiga actionfilmer än Day after tomorrow. :)

även om Day after tomorrow inte är särskilt trovärdig så tycker jag att den är SKITBRA!

Jag lutar faktiskt också åt #12:s omdöme… Ibland får man bara sluta analysera och hänga på i farten - även om det är svårt…:)
#12, #13: Vad vad vad är det som är bra med den?
Mvh // Johan

Jag tyckte den var kass
ja kass är ordet, men jag tycker den känns väldigt aktuell just nu. det är bra att media uppmärksammar den globala uppvärmningen så mkt som möjligt.
men det är kul till att de verkligen lyckas få in allt i den där filmen. till och med jaganda vargar får vi se!
KOnstigt, jag tyckte snarare den var bra. :)