Twilight

Jag gillar Twilight sjukt mycket. Min favorit är utan tvekan Jasper! 
Bild borttagen av en Medarbetare.

Twilight var ju skitdålig! Den handlade om ingenting, det var bara dom sista 10 minutrarna i filmen som det hände ngt spännande! Trodde att hela filmen skulle vara en action, inte bara dom sista minutrarna! Näe blev verkligen besviken på denna film som jag hade sett framemot så länge! 
Men sen så var huvudpersonen vääääldigt snygg att titta på, vilket var ett litet plus 

#2, fast Twilight är ingen actionrulle. Jag förstår att en del inte förstår filmen helt, det skulle jag förmodligen inte heller gjort om jag inte hade läst boken först. Dom missade rätt mycket som var med i boken men nästa film, New Moon, så är det en annan regissör och så ska Steph hjälpa mer med mer filmen så den blir förhoppningsvis bättre.
Har ni läst böckerna? På Sv eller Eng? Vilken tycker ni var bäst isf?

jag har läst alla på svenska, eller är snart klar i Så länge vi båda andas, läst Om jag kunde drömma 2 gånger och läser Eclipse i skolan :)
Bild borttagen av en Medarbetare.

Jag glömde svara på ina egna frågor, suck.
Jag har iaf läst alla böckerna på svenska och den bästa boken var "Så länge vi båda andas" (Breaking Dawn). Nu ska jag läsa om alla böcker igen och har läst några kapitel ur första boken.
Vilken är favoritkataktären då? Ur böckerna och ur filmen.
Jag tror att ur böckerna är det nog Edward men ut filmen är det Jasper eller Alice. 

vill se denna filmen.
men undrar om jag bör läsa boken först eller se filmen först?
vissa säger de ej spelar nån roll,för mig gör de väl inte de,ser mest film men läser,försöker börja läsa mer men tänkte fråga er om vad ni tycker.=)
vänligen raven the angel
Hej ,nuu när ni ändå pratar om Twilight så kan jag säga att det finns en iFokus sida om Twilight ^^

#7, Jag tycker att du ska läsa boken först. Jag läste boken innan jag såg filmen och jag är glad att jag gjorde det. Det kan nog vara svårt att hänga med helt om man inte har läst böckerna innan. Dessutom är böckerna bättre tycker jag. Mer känsla i dom! 

Anken Då får jag väl ta,göra så då..;)
Så man fattar inte annars säger du ok jaa kan ju vara så kanske.=)
De sägs böcker är bättre än filmerna..
Får ge de en chans boken/böckerna då..
Tack för tipset..

Jag har sett filmen flera gånger och nu håller jag på och läser boken igen, det är verkligen sjukt kul att läsa boken efter också, man ser att dom har tagit många repliker direkt ur boken. Skitbra ju! 

#11 aha..
de tror jag är väldigt kul,se man använder boken som en stor förebild till själva filmen ,de tycker jag man ska om den var bok först!
Vem är de som skrivit boken föresten?
Vad handlar detta om? Är det fantasy eller?

Hm, det är nog lite av allt skulle jag säga. Mest drama och romantik. Och såklart fantasy. 

Jag älskade denna filmen =) sån otroligt fin kärleksaga så de bet sig fast … fullkomligt älskade Edward..
#14 Romantik? Då är det inget för mig.

Jag tror många gillar den när de väl har sett den har ju ej sett den än men jag vill själv få en uppfattning..,ska ge böckerna oxå en chans..
De handlar ju om kärlek,vampyrer,fantasy va!?Har ajg frö mig,tror de faller många på smaken..eller jag skulle tro så..
ser redan fram emot,se den..
Frågar igen:
Har ni tillåtelse att använda bilderna? Vart har ni hittat dom?
Värd på Choklad iFokus

Har läst böckerna på båda språken.
Enligt mig är engelska bäst eftersom alla spår av sarkasmer och känslor samt detaljer är skrivna korrekt där.
Jag gillar alla Cullens lika mycket, på individuella sätt. 
// Lisa, medarbetare på Twilight

Jag älskar verkligen Twilight-Serien och allt som har med den att göra… sen jag såg den i december har jag nästan blivit beroende. Jag har läst Twilight, New Moon och Eclipse.. ligger på ca. halva Breaking Dawn och jag har dom på Svenska. Men jag ska köpa alla på Engelska också efter som det är roligare med "orginalet".
Jag älskar alla karaktärer men några av mina favoriter är;
-Edward Cullen
- Emmett Cullen
- Jasper Hale
- Alice Cullen
- Carlise och Emse Cullen
- Isabella Swan
- Jacob Black

#20 Haha, det var en hel del av karaktärerna! ;)
Det är bara Rosalie du missat från Cullenfamiljen..
// Lisa, medarbetare på Twilight

#18, nej, jag har ingen aning om vart bilden kommer ifrån men jag har absolut inte fotat den. Jag kunde inte ändra mitt inlägg när jag kom på att jag hade lagt upp en bild istället för länk av misstag, men jag antog att någon skulle ta bort den ändå. 
Kan väl säga att jag älskar Twilight.
Favoriter Bella, Edward eller Alice.
[

Eftersom jag driver sajten är det väl ganska självklart vad jag tycker!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag är helt beroende av filmen, och böckerna likaså! Men dock är böckerna mycket bättre!
Favorikaraktärena är många, men här är en liten lista:
- Emmet Cullen
- Edward Cullen
- Jasper Hale
- Alice Cullen
- Bella Swan
Det var väl mina favoriter! =)
Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

Dom missa välldigt många viktiga delar i filmen, men annars va den shit bra :D och som det står på baksidan av boken, varning välldigt beroende framkallande! så har läst boken både på svensak och engelska! :P och har ingen favorit av karaktärerna för alla är lika underabra!
men man blir smått irriterad för att dom ahr missat många viktiga saker från boken :(

#12 författaren heter Stephenie Meyer,om du inte fått reda på det.
#18 jag hittade bilden på google :)

mrscullen.. TACK!!!
kram

så lite så :)
kram

Edward Cullen
Isabella Swan
Jasper Hale
#31 Det är ingen serie :) Det är fyra böcker och än så länge en film (den andra släpps i november). Vill du veta mer om allt som har med ämnet att göra, eller fråga frågor, välkommen in på Twilight iFokus!
Vet inte om jag älskar den. Eller jo, kanske. Gillar den mycket mycket iallafall!
Mina favoriter är:
Carlisle
Jasper
Jacob
Charlie
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Ni kan fortsätta snacket på Twilight.Ifokus om ni vill :))
Jag tappar intresset av all hype om den "snygga" mannen i filmen, vet inte vad han/karaktären heter, men har sett flera artiklar i nättidningar. Med sådant fokus på utseendet får man ju lätt uppfattningen att man tar fram det som är bra, dvs något helt ovidkommande och vad är då kvar? Har Stephanie Meyers karaktärer något djup eller är de lika Anne Rice? Jag får uppfattningen att det mest är unga människor som ser/läser detta, är det så?

#36, Ja det är nog flest unga som läser böckerna, med den mycket enkla förklaringen att böckerna är skrivna för och attraherar den målgruppen mest. Sen är det säkert många äldre som skulle gilla böckerna om man gav dom en chans istället för att rata de som "ungdomsböcker".
#36 Helt rätt. Han borde INTE synas så mycket som han gör, det drar ner alla Twilight-fans i fjortisträsket…
Hans karaktärer och han som skådespelare är en sådan extremt liten del av hela den fantastiska berättelsen. Hela The Twilight Saga består av så sjukt mycket mer! Sådant som inte uppmärksammas.
Stephenie Meyers sätt att skriva och beskriva saker gör att man får gåshud av att läsa böckerna. Även när jag läste den första boken för 2 år sedan och inte hade en aning om vad Twilight var så ryste jag.
Okej om man gillar skådespelarna och att man tycker den manlige huvudrollen är snygg, men Robert-hysterin har nått FÖR höga höjder. Twilight borde uppskattas för den fantastiska värld och berättelse den är - inte för en skådespelare som representerar en av MÅNGA karaktärer.
Det vad var jag hade att säga 
#38 Ungefär som Legolas-hypen, då? Då mådde man ju nästan illa…

Håller med ovanstående! Boken är ju så mkt mer än bara han.

Jag är personligen ett fan av böckerna, Stephanie Meyers skriver på ett sätt som tilltalar mig. Det är sant att det är en ungdoms bok och ibland klarar jag inte av hur tjejig den är men för det mesta så tycker jag om dem. Min favorit är helt klart Bella men hon kommer helt bort i filmen, i de flesta böckerna läser man ju allt från hennes perspektiv och jag tycker att det är hennes tankar och inre dialog som är det bästa. Kristen Stewart, som spelar Bella i filmen, är en helt värdelös skådespelerska. Manuset till den filmen var också rätt kasst men hon var ändå det sämsta med hela filmen. Filmen var en stor besvikelse.
När det kommer till Edward så tyckte jag att Robert Pattinson gjorde ett bra jobb men det hamnar helt i skymundan i den här snygg-hysterin.

Jasper Hale och Edward Cullen är mina favoriter :)
Jasper är så underbar! Dock har jag läst alla böckerna och det blir mer ingående på vem Jasper är där så.. :P

Ja jag har sett den, tyckte den var jättebra och min favorit karaktär är såklart Edward, för han är snygg och har en fin röst
Orkade inte läsa igenom hela tråden nu men #2 jag rekomenderar dig att läsa böckerna. De är otroligt mycket bättre än filmen.
Jag tycker visserligen om filmen också men det blir ändå helt annorlunda när man läser boken.
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

en av de större favvoriterna är Emmett och Alice helt klart :)

Alltså Twilight e ju sjukt bra!! Jag har sökert tittat ettan och tvåan hundrafemttio gånger nu!!
Mina favoriter är:
Carlise
Jacob
Alice
Jag gillar Harry Clearwater. Indianen.
tjiivans.blogg.se
spindeohana.blogg.se

Jag är också ett stor fan av twilight (A)
Tycker böckerna är bättre än filmerna,
Min favorit bok i serien är absolut Ecplise!
Favoritkaraktärerna måste vara Alice och Emmet, Speciellt i böckerna.
I filmerna gillar jag Carlisle, Jasper och Edward mest :)
Alla på helt olika sätt :)
Jag har aldrig läst böckerna eller sett filmerna, men jag är sjukt sugen på bådadera!!
Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Älskar både film och böcker! :)
Favoriter är Embry,Jacob,Bella och Alice :D

måste säga emmet! <3 han är helt underbar i böckerna!
sen i filmerna så måste jag säga paul och jared! så sjukt snygga, får inte nog av dom :o
Mina favoriter är utan tvekan Emmett, Jasper och Alice av vampyrerna :D och bland varulvarna, Embry, Quil och Seth. De är bara för underbara!!!
Har läst böckerna på både engelska och svenska, själv föredrog jag de engelska versionernna, men jag föredrar det mesta på engelska över svenska. Vad tkr ni? Vad är bäst engelska elr svenska?
Filmerna är inte heller dåliga, men en sak blev ja väldigt besviken över. Filmerna är så fruktansvärt deppiga!! Böckerna har visserligen sina deppiga ögonblick, men de skämtar!! De har roligt och retas, medan i böckerna är de konstant deppiga, något som irriterade mig och faktiskt förstör lite. Som när Bella skämtar med Edward i Eclipse, de låter inte roligt, det låter sorgligt, deppigt och lite pinsamt!! Och, Edward blir beskriven som "den snyggaste personen på skolan/i världen" har jag för mig. Inget illa ment emot alla Rob Pattinson fans, men han är inte så snygg!! Han är inte ful, men inte snygg nog för att beskrivas som världens snyggaste man. Och dessutom ser han så lidande ut!!! Det är väl Jasper som ska se lidande ut? Seriöst, Edward ser mer lidande ut än vad Jasper gör!!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
*Psssst* Alla älskar inte alls Twillight!:)
haha xD nej det är sant!! ja gillar de bara :p medan en kompis till mig .. absolut HATAR twilight xD
Tror bara jag har sett 1;an och jag tyckte den var riktigt dålig! Händer ingenting, och det som "händer" är inte ens spännande.
Dessutom tycker jag det är dåligt skådespeleri och att den bara handöar om 14;is kärlek.
#55 Nej alla gillar den ju inte =) Själv så älskar jag böcker där ingenting händer, mer än när det händer jättemycket hela tiden. Men kan hålla med att om man letar efter en bok som bara ska vara spännande och ska fokusera på action och det mer spännande sakerna så är Twilight inte en bra bok. Gillar man som jag med lite mer fokuserat på känslorna där det andra inte är så … fokuserat på så är det en bra bok =)
Dåligt skådespeleri tkr jag inte det var men som sagt xD Smaken är olika! Men du har rätt i att den bara handlar om kärlek! =) Det är det jag gillar med den!!
#55 Nej alla gillar den ju inte =) Själv så älskar jag böcker där ingenting händer, mer än när det händer jättemycket hela tiden. Men kan hålla med att om man letar efter en bok som bara ska vara spännande och ska fokusera på action och det mer spännande sakerna så är Twilight inte en bra bok. Gillar man som jag med lite mer fokuserat på känslorna där det andra inte är så … fokuserat på så är det en bra bok =)
Dåligt skådespeleri tkr jag inte det var men som sagt xD Smaken är olika! Men du har rätt i att den bara handlar om kärlek! =) Det är det jag gillar med den!!