Film iFokus

Film

Etikettertvseriewebbserie
Läst 480 ggr
johan
0

Serienostalgi

Jag har legat hemma och varit sjuk en del senaste veckorna och haft TV:n på för det mesta. Insåg snabbt att dom kör mycket av serierna jag tittade på som barn.

Bland favoriterna märks The Wonder Years (En Härlig Tid) och MacGyver. The Wonder Years är verkligen en bra serie som fortfarande håller. Tänk om det gjordes fler sådana. En intressant detalj är också att man upptäckte skådisar som på senare tid blivit kända, som exempelvis Giovanni Ribisi.

MacGyver är härligt fjantigt coolt också! Inte riktigt bra som jag kom ihåg det, men ändå bra underhållningsvärde. Lite som en blandning av Bamse och Tintin liksom…

Bland sopserierna märks ju Baywatch och Beverly Hills. Å herre gud i himmelen! Baywatch har iofs aldrig varit bra, men att det var så ofantligt dåligt hade jag inte riktigt något minne av. Och Beverly Hills.. Vilka hemska karaktärer…. Får nästan feber igen när jag tänker på dom…

60-tals-batman har också gått. Inte ens charmig, men man inser hur välkopierad ostbågsreklamen är.

En serie som tyvärr inte går som jag gillade mycket när den gick var Mitt så kallade liv (My so called life) med bland annat Clair Danes.

Eftermiddags-TV är fina grejer…

Mvh // Johan

Kaj
0

Dadadadadadadada Batman!Skrattande

Stefan
0

Airwolf och A-Team var två grymma serier..fast de sänds väl inte just nu :)

Bima
0

Alf och Den lilla vampyren var jag helt såld på när jag var liten. :)

Faxlin
0

A-Team sänds på nätterna nu på ja, femman eller fyran eller något sådant. hihi
Jag lär säga att jag tyckte nog de var bättre när jag var yngre.

Några serier jag saknar har ju liksom inte så många kanaler, så är det just MacGyver och så den där western serien som självklart jag har tappat namnet på nu. Hmm, får fortsätta fundera på det och återkomma. Men grabbarna från Ponderosa var de i alla fall. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars