Film iFokus

Film

Etikett: thriller
Läst 7987 ggr
[Shaiya]
0

Jag vill bli rädd!

Nu är jag så trött på att titta på alla dessa skräckfilmer och inte bli ett dugg rädd, inte ens pirrig.

Kom med tips på läskiga filmer!

EmmaWq
0

Paranormal activity, Shutter, The haunting in connecticut

[Shaiya]
0

Dom är ju inte läskiga :(

EmmaWq
0

haha vad krävs för att du ska bli rädd?? Har du någon gång sett en skräckis som du blev rädd utav? Tänkte så att man har något att jämföra med Tungan ute

[Shaiya]
0

Det är ju problemet, blev inte ens rädd när jag satt ute i skogen i ett "spök hus" ensam mitt i natten och kollade igenom skräckisar, även dom du skrev upp.

Men jag har lite dock-fobi men Chucky filmerna är ju inte ett dugg läskiga…

Fridaybrew
0
[Shaiya]
0

Den där filmen var ju bara störd… Obestämd

EmmaWq
0

the strangers

[Shaiya]
0

Tror jag har den på DVD någonstans… Ska kolla Oskyldig

EmmaWq
0

yes, do so! den är också mer obehaglig, men är annorlunda gjord

Svartasilverskon
0

Har en hel del skräckfilmer på auktion fast det är ju vhs..

kolla denna Filmer länk ifall det finns nåt som intresserad dig!

[rightPAW]
2

Jag brukar titta på Svenska Hollywoodfruar när jag vill bli rädd, funkar varje gång!

EmmaWq
0

Hahaha XD

[Shaiya]
0

Ska titta.

Haha! Ja, det har du rätt i.. Skrattande

Chippers
0

1408 och The skeptic är lite rysliga :) Inte äckliga eller så, men om du blir rädd av det andliga/spöken osv, så är det rätt sorts filmer :D

Arinya
0

#11 HAHAHAHAHAH sjukt bra hahah :P

Bra tråd Shaiya jag vill också hitta en sån film… alla skräckisar är ju typ inte skräckisar… jag önskar jag var en av dom som blir rädd för en lätt skräckis :P

Ilya
0

Om du har lite dockfobi så är mitt tips Barnhemmet - se den om du inte sett den.

Be-Bopz
0

Svårt att bli rädd nu för tiden tyvärr, görs inte lika bra filmer som på 80-talet, då fanns det ju ett antal spökfilmer som var sjukt bra, men idag handlar skräck om att mörda endast vilket är synd.

Men den jag gillade mest nu, om jag tänker tillbaka under året, så var det absolut paranormal activity.

[Shaiya]
0

Barnhemmet såg jag för läänge,läänge sedan inte ett  dugg läskig enligt mig och så är jag bara rädd för porslinsdockor samt dessa små babyborn osv dockor dom är onda! ;)

Jo det är svårt att hitta bra filmer idag,förr gjordes mycket bättre filmer och så blev man lättare rädd förr i tiden förmodligen hehe. Paranormal Activity var dö tråkig enligt mig sorgligt nog annars kunde den vart rätt bra.

[poppen]
0

Jag har hört att Stephen Kings filmer är läskiga.

[Shaiya]
0

Dom flesta av dom är inte Läskiga, bara bra. Men som t.e x Stephen Kings Cujo eller typ The Mangler är ju bara skrattretande :P

Ilya
0

Hmm.. verkar inte finnas någon film som du kan bli rädd av.. Flört

[poppen]
0

Har du testat Saw filmerna?

[Shaiya]
0

#21 Näe, verkar inte så.. Rynkar på näsan Var det inte du som hade den vackra Ragdoll bruna bicolor pojken från Cassus? Skrattande

#22 Jag såg Saw filmerna, visst dom var påhittiga men inte speciellt läskiga om jag ska vara riktigt ärlig. Enligt mig är Hostel bättre än Saw.

[Shaiya]
0

Stavfel. Jag har sett Saw filmerna* ska det stå! Flört

Ilya
0

#23 Jo, jag har en brun bicolorpojk från Cassus, stämmer bra det :) Försökte mejla dig då jag inte vill gå OT i denna tråd, men din sajt var inte aktiverad. Undrar du något mer ang detta så får du PMa mig Glad

[Shaiya]
0

OK. :) Ja,ja vi avslutar den diskussionen här och fortsätter med filmerna!

Be-Bopz
0

Såg precis att Paranormal activity 2 kommer snart !! Såg trailern, härligt !! Skrattande

[poppen]
0

Marthyrs, The Hills Have eyes, Liftaren och Jeepers Creepers

[Shaiya]
0

Jag är också rätt nyfiken på Paranomal activity 2 hoppas dock att den blir mycket bättre än den först då jag var totalt uttråkad av den första Paranomal Activity.

Marthyrs är en intressant film, dock inte speciellt läskig enligt mig. The Hills Have eyes var faktist en rätt bra film, jag gillar alla dessa inavel/freak filmerna som Wrong turn, the hills have eyes m.m. Glad

Liftaren var tråkig enligt mig… Men Jeepers Creepers 1,2 var rätt bra. Väntar på den tredje filmen som kommer ut snart. Kyss

EMMA-94
0

house of wax  fast jag tycker den inte är så läskig mest äcklig med allt blod och så. men den är väldigt bra=) värd att se:)

EmmaWq
0

#29 Paranormal activity 2 var helt klart bättre än ettan! Mycket mer action, och inte alls speciellt många tysta sekvenser. Den knyter dessutom ihop med ettan på ett skithäftigt sätt ;-) (REKOMMENDERAS)

[Shaiya]
0

House of Wax är en vacker film, kanske bara för att jag inte gillar/gillade Paris Hilton som barn. Kyss

#31 Åh vad glad jag blir att den är bättre än ettan osv.

EmmaWq
0

#32 Måste även bara få säga; vilka OTROLIGT vackra kissar du har! :-D Helt och hållet breath taking ^^

Be-Bopz
0

Jag bara måste se 2:an så snart jag kan, älskar skräckisar där man hoppar till Tungan ute

[Shaiya]
0

#32 Tack. Kyss

Busangardens
0

Amityeville och Descent, då sitter du nog inte kvar i soffan.

[Shaiya]
0

Jag har sett alla Amityville filmerna samt Descent i ett nedslackt spokhus som ser i princip ut som Amityville huset i mitten av en skog dar det inte finns gatlampor. Blev anda inte radd.. hihi

Busangardens
0

#37 Vilken skala av läskighet är du ute efter? Jag menar vad skulle göra dig rädd?

[Shaiya]
0

Det ar det som ar problemet, jag letar fortfarande efter nagonting som skrammer mig for hittills har jag inte hittat nagonting som skrammer mig. Flört

Busangardens
0

#39 Har du någon fantasi om hur en läskig film för dig skulle vara?

Jag menar utifrån att veta vad du tycker är läskigt och dina tankar kring hur en skräck film ska vara kan det vara lättare att hitta en som passar.

[Shaiya]
0

En laskig film ska val vara realistisk. Inte for mycket blod inte for lite blod heller. Handlingen ska vara realistisk som, det har kan handa vem som helst! men anda i film kansla. Kanske lite overnaturlig pa ett satt sa att man kanner sig osaker pa om det kan handa eller ej. Lite laskiga sekvenser som skarrar in sig.

Jag ar ju lite nojjig infor trappor ocksa pga olika barndoms minnen da jag har en skade glad bror sa det skulle val bli lite laskigt om nagonting om det fanns med i en film. Jag vet faktist inte, jag ar beradd och saker i mig sjalv pa det mesta och valdigt oradd av mig sa det blir nog svart att hitta en bra skrackfilm.

EmmaWq
0

Men Paranormal Activity filmerna låter ju typ precis som det du beskriver??? Ettan var inte speciellt läskig, men tvåan VAR BRA! :-)

[Shaiya]
0

Jag hade valdiga forhoppningar angande Paranormal Activity men blev grovt besviken da den var OTROLIGT lang tradig for mig.

Jag ar jatte nyfiken pa tvaan som dom flesta sager ar en bra film.

Busangardens
0

De jag tänker på som jag personligen inte klarar av att se är Hannibal filmerna. Realistiskt, kan hända och vidriga att se.

[Shaiya]
0

Jag tycker om Hannibal filmerna, de ar bra men tyvarr ingenting laskigt i dom.

Ticka
0

Det är svårt att hitta riktigt bra hårresande filmer nu för tiden. Kanske för att man helt enkelt är för krass. Det är ju bara skådespelare, rödfärgad sirap och specialeffekter som vi sett flertalet gånger.

Personligen saknar jag den torra skräcken, typ haunted house scenarierna. Filmer som Saw… film om meningslös ondska, poänglöst våld känns bara dumt.Obestämd

Vill du se en bra film, som inte är läskig men bra se Cube.

chade
0

titta på djurkyrkogården, det är grejer det. hahahah ;)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[Shaiya]
0

Cube var en valdigt… Konstig film… Faktist hihi

Jurtjyrkogarden bade 1 och 2 ar bra, den andra filmen ar lite komisk. Alskar den vitsvarta hunden i 2an. Kyss

Ticka
0

Boke är bättre (djurkyrkogården alltså) och ja, Cube är en "konstig" film, inte det normala formatet… men jag gillar det.

Men det som är otäckt är för det mesta det man inte ser, eller bara ser delvis vilket gör att man blir irriterad över att man inte får se de man vill se och det hela blir hiskligt otillfredsställande. Så skräckfilm är i allmänhet inte bra.

Har du sett Shaun Of The Dead? Den är… tja… inte läskig. Men typ..  lite småtrevligt löjlig.

[Shaiya]
0

Shaun of the Dead ar ju laskigare och mindre komisk an Dawn of the Dead Skrattande Ganska komiskt om man tanker pa det. hihi

Be-Bopz
0

Tänkte på The last house on the left, den gillade jag, dock ingen skräck, men otäck.

Har du sett the cave ? Den gillade jag, liknar the descent.

mandirose
0

Jag har väldigt svårt att bli rädd för skräckfilmer! Blir mer rädd om det mer är "psykiskt" å int sånna där splattarfilmer som t.ex. saw…Dom kan jag bara tycka är lite äckliga xD När jag såg "it" (av stephen king) blev jag faktiskt lite rädd.. kan ha med min clownfobi men lite mer in i filmen blir den nästan rolig pga alla filmeffekter xD det ser helt overkligt ut men det är väl för att det är en gammal film ;P Den går att se gratis alla delar på youtube!

Be-Bopz
0

Jo men det är samma här, döda och splatter skrämmer inte ett dugg. Vet ju förr att man gillade en massa bra filmer, nu minns jag inte namnen på dem tyvärr, vilket är jäkligt synd…

Mayuki
0

The Unborn? Jag tyckte den va skitläskig :D

mandirose
0

försök att få till stämningen!! se filmen i en mörk källare? xD nä ja vet inte… då kanske man blir mer rädd? xD

[Shaiya]
0

Vad ar mer stamning an ett kolsvart spokhus som ser ut som the Amityville huset som ligger mitt i skogen utan grannar, utan lampor helt ensam hemma? utan nagra lampor pa. Flört

mandirose
0

de e bra de ;) hehe

ShitGoose
0

Jag tyckte Rec och Rec 2 var läskiga, inte jätte men tillräckligt. Först verkade den skit dålig men ikke då! Fast ettan är riktigt långtråkig i början Tungan ute

Medarbetare på Sphynx iFokus

wilda-zero
0

Jag gillar den nya "Nightmare on Elmstreet". Den är verkligen ett tips!

Sen är det "Hide and seek" och "When a stranger calls". de kanske inte är läskiga men de är bra.

Jag tror att "the children" kan vara bra men jag har inte sett den XD

rebeccajansson
0

Jag själv gillar Zombiefilmer.

Gillar du övernaturliga filmer som tex vampyrer/zombie/monsterfilmer?

eller kanske mer verklighetstrogna filmer? typ kriminal/tortyr mm?

xDumlee
0

The Orphanage, Silent Hill, The Mist, May, Mirrors?

Personligen är jag rätt lättskrämd så jag tror det krävs några grander grövre skräck för att skrämme dig.. :p

Tarot
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

men jisses!! finns det något du är rädd för, Shaiya?! xp Själv blir jag lätt skrämd av tex. The Ring….

Stephen King´s böcker gillar jag, speciellt "Vägviruset drar norrut".  JAg vet faktiskt inte om den finns på film, men det kanske den gör! ;)

Bilden är på boken jag läste, där jag hittade Viruset :)

[Shaiya]
0

Åh, jag var typ 9-10 år när jag såg The Ring för första gången den var så..dålig inget som var läskigt i den direkt.

Jag fortsätter jakten på den läskiga skräckfilmen som tur är har jag både en pojkvän och svärmor som älskar skräckfilmer precis som mig. ;)

Fridaybrew
0

Vore enklare om du skrev upp filmer som faktiskt skrämt dig.

/Fridaybrew

[Shaiya]
0

Det hade jag med gladje gjort om det fanns nagon film som skramt mig. ;)

Fridaybrew
0

som jag misstänkte

/Fridaybrew

Tarot
0

rolig gubbe xD

Fridaybrew
0

#67 tack =)

/Fridaybrew

Catta-
0

The fourth kind. Typ psykisk film. men skitläskig xD Fast jag blir rädd för det mesta men :P Den är värd att kolla upp

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Shaiya]
0

Den har jag inte sett tror jag - bara att leta upp den vilket inte blir det enklaste då nedladdning är olagligt. ;-)

[Franko]
0

"Asylum dödens salar" från 2001 ?

[Franko]
0

Blair Wich Projekt   ?

rebeccajansson
0

Hostel part 1 & 2 - toppe elite, värre filmer finns inte enligt mig..

Saw trioligin - okej

Black christmas - rå och blodig handlar om hämnd

* Motorsågsmassakern - kanska rå och blodig

* The Hills have eyes (1 & 2:an) - otroligt bra masker/kostymer samt mkt rå

* The Ruins - onaturigt men okej

* 30 days of Night - spännande o tuff vampyrhorror

* Cujo/Hajen - Kulturskräck

[Shaiya]
0

Tack för alla fina och bra förslag, tyvärr har jag sett alla dessa filmer och inte blivit rädd dock är Hostel filmerna väldigt intressanta riktigt bra gjorda faktist!

[Franko]
0

Här kommer jag med lite fler förslag:

"Eden Lake"

"Black Water"

"God send"

"Skeleton Key"

O en gammal:

"The stepfather" från 1987

[Shaiya]
0

Eden Lake gjorde mig väldigt besviken samma sak med Black Water.

Där emot brukar jag och pojkvännen pussas till The Stepfather ;)

[Franko]
0

"Utan spår"  eller   "The others"  då? 

Sen har jag inga fler förslag.

[Shaiya]
0

Ska titta lite närmre på dessa filmer senare tyvärr tror jag inte att jag kan bli rädd för film.

rebeccajansson
0

#78 Så kan det vara…. känner inte så jättemånga som inte blir rädda utav skräckfilm, alltid är det någon som blir berörd utav något. Kanske är det så att det är så inprentat i huvudet att det just bara är film och inte på riktigt. Då brukar det annars funka att se verklighetsbaserad film men funkar inte det heller så är det nog kört..

mandirose
0

då fåru väl testa att göra en egen skräckfilm och låtsas att de e på riktigt xD haha

[Shaiya]
0

Verklighetsbaserade filmer är inte speciellt läskiga heller där emot gillar jag filmer som är antigen verklighetsbaserade eller saker som kan hända men ser där emot ingenting läskigt i dem, de är bara intressanta.

Jag är helt enkelt inte lätt skrämt. Flört

mandirose
0

men du vet ju typ int ens varu bli rädd för :S Då äre väl lite svårt….gör din egen då, men problemet är väl att du inte är rädd för typ nått så de blir ju misslyckad vad du en ser elr va du än provar typ… -.-'

[Shaiya]
0

Precis men jag letar ju efter någonting som kan skrämma mig ;)

mandirose
0

men om du inte vet vad som gör äre ju svårt -.-' du kan ju göra olika saker och se om du blir skrämd:P gå på en svag is xD (fast det är inte att rekommendera)

[Shaiya]
0

Näe, jag är inte rädd för att gå på is eller svag is jag är inte rädd för att skada mig eller dö. :P

Fridaybrew
0

Tror nästan det är psykologiskt, du kanske saknar förmågan att bli skrämd helt enkelt. Att bli skrämd av "läskiga"/farliga saker har varit en stark drivkraft i vår evolution och överlevnad. De som är lätt skrämda har inte försatt sig i lika knepiga situationer som de som inte blir skrämda alls.

Kanske dags att fråga en doktor om detta ens är något medicinskt =)

/Fridaybrew

[Shaiya]
0

Jag har pratat med kuratorer och psykologer om andra saker men är ej välkommen där längre pga diverse anledningar ;) men om det nu är så så kan jag leva med det.

Fridaybrew
0

=) ok

Visst finns inte många tex sabeltandade tigrar omkring husknutarná längre =) *phweu*

Vad tycker du om komedier?

/Fridaybrew

[Shaiya]
0

Om det nu fanns sabeltandade tigrar levande än idag hade jag nog skaffat en som husdjur elak som jag är :P

Självklart är komedier roliga, men tyvärr finns det så mycket skräp också.

Tarot
0

HAr du sett "Från andra sidan" då? ;)

[Shaiya]
0

Ja. :)

Tarot
0

den e bra :]

[stblues35]
0

#29 Orginal Liftaren såg du då? Inte nyinspelningen…

[Shaiya]
0

Jag har inte sett den nyinspeladeOskyldig

Fridaybrew
0

En till som inte blir rädd för något:
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article8313180.ab

/Fridaybrew

[lucke]
0

Jag har precis samma problem, och är på ständig jakt efter den ultimata skräckisen… "Them" var ju rätt ok, men problemet är att den och många andra spårar ur på slutet och är mest läskiga i början… Brukar kolla ensam, i nedsläckt lya, men det är fasen inget som skrämmer mig tyvärrSkrikandes

[Shaiya]
0

Hehe. Skräckisar är bara inte läskigt helt enkelt.

[lucke]
0

Nä, inte för oss iafTungan ute

[stblues35]
0

Ni ska kolla på en riktig Thriller..en sån med en krypande känsla av obehag!:)

[lucke]
0

Tips på sådana? Problemet är att jag är extremt svårskrämdRynkar på näsan

Tarot
0

Gör en egen film! Då Bestämmer man ju hur läskig den ska va !

[lucke]
0

Men jag vill bli skrämd och överraskad- det funkar ju inte riktigt om man gör en egen filmFlört

Tarot
0

Njee, men man skrämmer andra! ;D

[lucke]
0

Men DET är ju inget kulTungan ute

paow
0

Tycker the fourth kind är en bra film, tycker om handlingen och den har helt klart sina mindre trevliga scener.Kanske inte en film man skriker till eller så , men är ändå ganska obehagligt och man tänker till efter man sett filmen. Sen hur pass man tror på det hela är ju upp till en själv, men filmer är ändå bra, enligt mig.

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

NintendoO
0

allt asiatiskt ;)

Jasmine-87
0

Evil dead Den första i trilogin

Rose Red

After life

Drag me to hell

lilldiezel
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

såg denna trailern nyss och ja.. jag blev rädd.
Och jag är också EXTREMT härdad mot skräckfilmer!

TIPS: ha på dig hörlurar, hög volym, ensam i ett nersläckt rum. Fråga inte, bara gör det.

Tyst

Vosjes
0

Intressant Cool

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

[Bellie]
0

Babysitter Wanted. Dock inte läskig, utan bara äcklig

IsabelleJ
0

Dead Silence.. skräckfilm med buktalardockor.

Vosjes
0

Dead Silence är mysig att titta på - gillar den skarpt!

MVH FD shaiya.

[stblues35]
0

Änglagård?

[lucke]
0

#113 Är den en skräckupplevelse?Skrattande

[stblues35]
0

#114 Ja för mig*ryyyyys* Eller Keanu Reeves filmer? Ok första Matrix och Constantin var väl ok men sen….

[lucke]
0

#115 Har inte sett eländet, men kan tänka mig…

[stblues35]
0

#116 Änglagård eller dom andra?

[lucke]
0

#117 De andra. Avskyr action…

[stblues35]
0

#118 Ahaaa men action är väl bra? Smäller och dånar..bomber och granater..armar och ben flyger hit och dit och en liten kille flyger iväg han med av senaste smällen!Glad

Thriller då? Måste säga att själv föredrar jag en thriller än en skräckfilm!

Meeeeen nu har vi dragit iväg från ämnet…sorry Saiya!

[stblues35]
0

#118 Ahaaa men action är väl bra? Smäller och dånar..bomber och granater..armar och ben flyger hit och dit och en liten kille flyger iväg han med av senaste smällen!Glad

Thriller då? Måste säga att själv föredrar jag en thriller än en skräckfilm!

Meeeeen nu har vi dragit iväg från ämnet…sorry Saiya!

Vosjes
0

Haha Skrattande

[lucke]
0

#119 Urka!Tyst Japp, thrillers gillasCool

Fridaybrew
0

Martyrs

http://www.imdb.com/title/tt1029234/

Ej sett själv men såg i ett forum att den är rätt rå och grafisk.

/Fridaybrew

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.