Söker filmer...
…som utspelar sig på 50 och/eller 60-talet… Serier går också bra! De jag har här hemma är bla Sista natten med gänget, Grease, Hair och Happy Days, så jag vill ha tips om lite andra filmer
*putt*
*putteliputt*
Ingen..?

Det gjordes ju en massa filmer på 50-60 talet. Eller vad vill du ha tips om?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Fast Grease som du har är ju från 1978 och sista natten med Gänget 1973. Gillar du äldre filmer som utspelar sig i highschool miljö?
Dessa filmer är visserligen senare men jätteroliga. Porkys (1982) med 2 stycken uppföljare. Du kan läsa mer här http://www.filmpunkten.se/filmtitel.asp?ID=4085

"Mitt liv som hund" är svenskt 50-tal.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Jag menar nog mest filmer som utspelar sig då (jag vet att de filmer jag har hemma är gjorda senare än 50-60tal), och det behöver inte bara vara highschoolmiljö- men det får gärna vara en "skön" känsla i filmerna, inget grått depp. Jag älskar bilarna, kläderna, frisyrerna och musiken, så gärna filmer där jag får frossa i sånt
Oj ja du har kollatt runt men har dessvärre inte hittat sá mánga bra filmer fr. 50 ir 60talet.
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
Funderar på att beställa Mad Men, har inte sett den tidigare…
Denna film är ganska bra
Dubbel 8 (Svensk film från 2000)
"Året är 1964 och det är sommar i ett litet småtrist, men filmtokigt samhälle i Dalarna. Kring torget kretsar 15-åringarna Anders och Börje på sina mopeder. Där finns också Raggar-Billy med sin stora amerikanare. Kompisarna Anders och Börje är helt besatta av sex och när Brigitte Bardot-kopian Sofia kliver av bussen från storstan börjar det hända saker. Anders och den mer talföre Börje bestämmer sig för att enda sättet att få se Sofia naken är att säga att de ska göra en film och erbjuda henne huvudrollen."
#11 Tack för tipset- tyvärr finns inte filmen hos mina hovleverantörer…
Nån som vet om Mad Men är nåt att ha..?
*puttar upp denna tråd också*
Cry-Baby? :) Med Johnny Depp, Iggy Pop, Ricky Lake m.fl. Rätt charmig film! :)
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
#15 Har sett den, men var faktiskt inte så förtjust i den… Annars är ju filmer som innehåller fina bilar och skoldanser sjyssta- fler tips? Och någon som kan säga hur Mad Men är?
#16 Jag kanske är lite partisk då jag är ett stort Johnny Depp-fan och pretty much älskar allt han är med i, haha. Ska fundera lite och se om jag kommer på någon fler film!
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
#17 Ja, han tillhör inte mina favoriter iaf
Jag gillar stämningen som är i tex Happy Days och Sista natten med gänget- och skulle gärna vilja se mer sånt… Planerar att göra nästa beställning om ett par veckor, så tipsa på
Tillbaka till framtiden? Ja iaf första…lite andra men inte 3:e(har jag för mig iaf)
#19 Den är bra, men jag har sett den/dem så många ggr- är lite sugen på för mig nya filmer
#20 Krävande du är då!
#21 Ja, jag är extremt krävande emellanåt 
Pretty in pink, Födelsedagen och The breakfast club. Tre bra filmer med Molly Ringwald. Fast de kanske är 80-tal?
Nu blåser vi snuten…(Eng. Smokey and the Bandit) Toppenfilm! :D
Sedan har vi ju Trinity filmerna om man gillar western med bra stämning. ;P (Ska vara när dom är vuxna)
Jo, de första är 80-tal… Ska kolla upp de andra :-)
Det är spagettiwesterns du menar väl? Vilken av dem är bäst? Tycks ju finnas en hel radda Trinity-filmer…
Finns det inte bara 3 Trinity filmer?
meeeeeeen nu kom jag på några filmer!!
Cheech o Chong! 70-tals Komedi på hög nivå!
Backa bakåt 10-20 år!!!
Äsch då..kan du inte kolla på dom iaf??
Håller med #28, kan väl se dom iaf. Mina 80-tals filmer alltså ;P Det var ju stämningen du var ute efter.
Jo spaghettiwestern kallas det. Trinity och Bambino, Trinity djävulens högra hand och en till. Jag tror också det bara finns tre av "de riktiga". Men andra filmer med dessa två skådisar ska också vara ok. Tror att de är något polispar i någon film men inte säker…
#28 Jodå, det kan jag förstås
#29 Har sett dina 80talsfilmer way back (jag är ju 70talist
), ska kolla upp spagetthisarna- vet dock inte om jag fick fram rätt? Tror en hette "mitt namn är fortfarande ---" eller nåt sånt?
#29 Japp det är dom också
Bud Spencer och Terrence Hill..
Nån western blir det nog, det var länge sen…
(Känns som det kommer bli många nya filmer framöver- såg nyss del 1 av tv-serien Downton Abbey, så nu vill jag ju ha den med…)

Hairspray kanske? (Jag tyckte dock att den var jättedålig men du kanske gillar den
)
Osäker på om jag sett Hairspray, får kolla upp den!
Tack för tips, ska kolla upp dem