The Descent
är det engelska namnet på filmen.
Filmen är från 2005 men jag vet inte om den kommit till Sverige eller om den helt enkelt inte gått på bio.
Genren är skräck och bitvis var den faktiskt riktigt ruskig.
Den handlar om 5 kvinnor som hänger sig åt extremsport och som denna gång ska utforska en grotta.
Vill inte säga för mycket så jag nöjer mig med att ge poäng: 8/10 då den kunde varit något hemskare.
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

"Instängd" tror jag det kan vara.
Yepp Pia, så rätt.
Instängd ( Biopremiär:25 november 2005 **DVD-premiär: **8 mars 2006)
Som jag minns det så tyckte jag att den började lite "B-igt" sen tog den sig rejält och jag blev positivt överraskad - så av mig får den 7 av 10.

Den ligger numera på min skall se-lista.
jag tycker att den är hur bra som helst.
iofs så var det väl snart ett år sedan jag såg den, men iaf :)

Den filmen var skitbra!

Rullen är ju en formidabel kalkon men en rätt charmig sådan. Ett gäng tjejer hoppar ned i ett hål och antastas där av ett antal illvilliga gollumorcher. Storyn är ju under all kritik men att filmen är charmig beror dels på att tjejerna är ovanligt sköna (ej bara utseendemässigt), dels på att ingen i ensemblen verkar ta filmen på allvar. Med glimten i ögat öser man på med allsköns gore till taffliga dialogförsök. Sen snor regissören hej vilt från The Shining, Blair Witch Proj, Alien etc utan att bry sig ett skvatt och resultatet blir snarare komiskt än horrifiskt vilket iofs är ok det med. Ger rullen 2/5.
fem av fem av mig iaf :)

Helt ok för genren, 3/5 typ.
Fantastiskt effektiv skräckfilm från en av de mest intressanta regissörerna idag.