Lost
Någon som följer denna serie?
Vad tycker ni om den?
Kanske kan skapa en liten diskution om Lost =)
/Linnea
Jag har sett några avsnitt, men aldrig fastnat för den. Kändes som någon slags Flugornas herre-robinsson…
Mvh // Johan

Jag har sett den…gillade den skarpt i början. Nu börjar jag dock tappa intresset. Det är för mycket lösa trådar…för många frågor och för lite svar. Tror det hade varit bättre om de nöjt sig med en säsong.
Men Lost är trots det en av de bättre serierna tycker jag.
Oskar

Åj, jag gillar den jättemkt!! En av de bästa serier som gjorts tycker jag, men jag håller också med om att det inte får blir för långrandigt. Det är en konst att göra en serie lagom lång också…

Lost är en riktig skaplig serie. Men den var bättre förrut. Nu har det blivit mer så att det inte gör något om man missar ett program. Man missar inte så mycket av vikt i alla fall liksom.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lost är en välgjord serie med intressanta karaktärer och bra skådisar. Den ena händelsen är mer osannolik än den andra vilket innebär att men dels inte vet vad som kommer härnäst, dels ökar antalet frågor ju mer man lär sig om ön och dess innevånare. Upplägget är som gjort för en never ending story där det aldrig har funnits en tanke att knyta ihop säcken. Att inte komma till avslut tror jag minskar intresset hos dom flesta men detta parerar författarna galant med ett mångfacetterat manus där flera storys hålls igång samtidigt. Det finns förutsättningar för serien att pågå i 20 år till men då kommer den förmodligen att förvandlas till en högst ordinär såpa eftersom författarskapet måste bytas ut efter hand. Lite trist utveckling då jag gärna hade sett ett målsnöre istället för denna åstundande kalkon i lyxförpackning.

Liknar Twin Peaks. Börjar riktigt bra och sedan går det sakta utför. Till slut är det nog bara fanatikerna kvar som tittar.
Jag har tröttnat.

Jättebra! Ibland blir man dock lite irriterad på att det är så invecklad, men jag vill så gärna få reda på hur det slutar! Och karaktärena är intressanta.

Det jag undrar är: när tar det slut egentligen. Ett plan som störtar och folk blir isolerade på en ö. Det händer saker hela tiden. Det känns lite som om de varit på ön i 3 år eller så men det är ju faktiskt bara någa veckor.
Har sett något avsnitt och det händer inte mycket.
Lost…inte bara till namnet.
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Jag gillar Lost, det är en av få serier som jag har fastnat för faktiskt. Tyvärr så har jag ingen tv och eftersom bilen är trasig så kan jag inte åka till min bekant och se det (som jag gjorde förut)… vilket innebär att jag har missat hela den säsong som går nu och större delen av andra säsongen också *suck*
Nåja, får väl skaffa serien när den kommer p ådvd, vet att i alla falla första säsongen har kommit ut, men jag vet inte om den går att få tag på här i sverige ännu…

Jag följde inte serien då den startade här. Sen fick jag den på DVD (boxen med säsong 1) i julklapp av mina barn. Denna kollade vi raskt igenom under mellandagarna och nu är jag "lost". Vi har hämtat hem avsnitten efterhand då de släppts i USA, men jag tycker det blir för lite per avsnitt. Det hinner inte hända mkt och man tappar tråden under den vecka man måste vänta på nästa avsnitt. Så nu väntar jag till dess att säsong 2 släpps på DVD. Då skall jag titta på alla avsnitt i ett sträck (med vissa avbrott för det normala livet såklart :-) ). Det känns som att man får ut mer av serien så.
Bra serie annars, men lite för långdragen om man måste vänta en vecka mellan avsnitten alltså.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

#11 - håller helt klart med! Det händer alldeles för lite i varje avsnitt. Antingen är det sånt man redan har sett eller så är det helt ointressant! Det borde hända mer saker, som det gjorde i början, så man verkligen ville se nästa avsnitt.
Jag har följt Lost sedan starten och är ett inbitet fan. Säsong 3 som körs just nu är riktigt bra och det har börjat bli en hel del action och storyn drivs vidare i ett rätt snabbt tempo. Säsong 4 är beställd av tv-bolaget, men enligt skaparna så tänker de sig ett slut efter 4-5 säsonger. Och enligt de själva så har de en färdig story, så det är inte bara mysterier de hittar på efterhand utan allt fyller en funktion (även alla tillbakablickar som kan upplevas som sega).

Är böjd att hålla med, serien har pickat upp ordentligt spec map action. Författarna pladdrade om ett slut efter 2 säsonger (när 1:a säsongen gick) med samma argument som du just levererade. Nu gäller tydligen 4-5 säsonger. Nästa bud blir 9-10 säsonger om stålarna är dom rätta. Möjligtvis är storyn avslutad och det vi ser en ekonomisk stretch? Jag hoppas på det och att serien avslutas snarast möjligt.

Jag följde Lost sedan starten, men jag missade när de körde igång säsong 3, så när jag missat de två första avsnitten så strunatde jag i det.. får väl vänta på boxen, eller nåt..