Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 582 ggr
Pia
0

Peter's friends

Gick igenom mina digra filmböcker - håller hyfsad stenkoll på vad jag sett och tyckt m m om allt i filmväg sedan en hel del år..:) - och upptäckte en glömd pärla som jag inte sett på evigheter - engelska tragikomiska komedin Peter's friends av och med bl a Kenneth Branagh och många av dessa alldeles underbara engelska, personliga skådisar. Nu skall jag rota fram den i gömmorna framöver och mysa samt skratta mycket under ett par timmar tror jag:) 

Har ni inte sett den så rekommenderas den hur varmt som helst! Och har ni sett den, tycker ni som jag??

Erik
0

Den känner jag inte igen. Är den lätt att få tag på?

Pia
0

Hm, jag vet faktiskt inte, spelade in den på TV (SVT utan reklam förstås…) för länge sen så jag har den på video. Man kanske skulle starta videouthyrning… Den är verkligen suveränt kul och "vardagssorglig" och så väldigt engels!!

Pelle
0

Som alltid så är imdb en bra källa. Tyckte mycket om den här filmen, mkt engelsk, mkt känslor, och bra agerande från några av de största engelska namnen.

Pernilla
0

Den är fantastisk! Älskar scenen när en totalt överspänd Emma Thompson har bestämt sig för att sätta in en stöt på Stephen Frys rollfigur. Hon smyger sig in i hans sovrum (hans karaktär är dessutom homosexuell, rätt uppenbart för all utom den skruvade kvinnan), kastar av sig morgonrocken och hojtar "Fill me with your little babies!" Han ser fullkomligt livrädd ut, stackarn.

Mycket bra skådisar. Mycket rolig och sorglig i en underbar kombination. Hugh Laurie är väl också med där?

Pia
0

#4 Ja den scenen är underbar, du vet när man så där fullständigt skäms och vill krypa ur skinnet å ngn annans vägnar *LOL*

Ja Hugh Laurie, Phyllida Law, Imelda Staunton m fl. Verkligen härlig casting!

Pia
0

Påminner om denna pärla…:)

Kokoskorven
0

Måste nog se den, vet inte om jag har gjort det….blandar ihop den med Circle of Friends…

Pia
0

Inte alls detsamma, även om den var ett rätt trevligt tidsfördriv på sitt sätt…:)

WiktZac
0

Världens bästa feel-good film! Prosac utan recept!

Bra musik också. Varför kan inte Branagh göra med sådant här?

//Zac