Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 1675 ggr
Kaj
0

Nya Beck filmerna

Kan verkligen rekomendera dessa Skarpt läge, och Flickan i jordkällaren

Det är i stil med Beckfilmerna 9-16 vilka jag tycker var snäppet bättre än de tidigare 1-8.

Det dyker även upp en och annan skådis från de tidigare Beck filmerna.

Duon Haber-Persbrandt gör som vanligt gedigna insatser. Persbrandts blick när han är "arg" på någon kan ju få vem som helst sömnlös i månader.

johan
0

Jag har faktiskt inte sett någon av dom nya.

Själv gillar jag de gamla med gösta ekman rätt mycket. Det är riktigt jobbigt med all dubbing, men jag gillar tempot och tonen bättre i dom. Och Kjell Bergquist är ju brillant!

Mvh // Johan

MeMyselfandI
0

"Flickan…" släpps direkt på dvd (först 6 december), och har alltså inte gått upp på biograferna…

Kaj är du den som Harald Hamrell är förgrymmad på ;)

Johan vi slipper en massa dubbade tyskar denna gång. Min absoluta Beck-favorit är Carl-Gustaf Lindstedt i Mannen på taket. Men Persbrandts Gunvald gillar jag skarpt.

Kaj
0

Nej jag är inte den Harald är arg på. Jag har inte rippat filmen men tar naturligtvis tillfället i akt och kollar på den om den finns. Omoraliskt - Ja men jag kunde inte vänta tills den kom ut var bara tvungen att kolla in den

[tiiia]
0

skarptläge är riktigt bra. pojken här hemma har aldrig varit förstjust i Beck filmerna påstod han, men efter att ha sett den har vi helt plötsligt sett 10 beck filmer på 3dagar Glad

Pheobe
0

ÅH en ny Beckfilm…….  flickan……

Tuss87
0

Filmen som var innan denna Beck film måste jag passa på och säga är väldigt dålig om man är intresserad av en Beck film. Väldigt lite handling om själva Beck och Gunvald mer fokus på själva intrigen i sig vilket jag tycker var lite tråkigt. En av de läskigaste Beck filmerna jag sett dock.

Flickan i jordkällaren hade jag noll koll på hur den skulle sluta vilket gjorde den väldigt spännande. Så den kan jag rekommendera. Glad

Annette
0

Jag älskar Beck-filmer, men de två senaste tycker jag har varit riktiga besvikelser. (Flickan i jordkällaren och Gamen)

uweboll
0

Bästa hittills i Haber/Persbrandt-omgångarna!

WiktZac
0

Känns inte Beck-filmerna som en riktigt bra tv-serie numera?

Jag håller med johan att de "gamla" med Ekman och inte minst Bergqvist är riiktigt bra, men så bygger de på böckerna också, vilket jag tycker gör all skillnad. Peter Haber har inte i närheten av den lisvslitna blicken som Ekman har. Men visst irriterar man ihjäl sig på dubbningen…

Böckerna står för övrigt i särklass när det gäller svenska polisböcker. Läs förlagorna och se Beck-filmerna med helt nya ögon! Cool

//Zac

Pheobe
0

Gamen och Advokaten var riktiga besvikelser. För lite Gunvald…