Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 439 ggr
Stefan
0

Guldbaggegalan

Igår var det Guldbaggegalan och det delades ut priser inom svensk film. Bästa film blev Ninas resa, den har ni väl sett? Nähä..inte det, nej det är kanske inte så konstigt. Jag hörde nu på morgonen att det är ca. 10.000 personer som har sett den filmen.

Nu säger jag inte att priset skulle gå till någon annan film, men det känns som att det är rätt ofta som lite mer udda filmer vinner de här priserna. Kanske får Ninas resa ett uppsving nu under våren tack vare priset.

Var det någon som såg galan?

johan
0

Jag såg inte galen. Jag tycker sånt där är trist. Det finns två möjliga utgångar: Antingen så vinner totalt konstiga okända filmer priser eller så är det samma film/cast som vinner alla priser.

Och hur kommer det sig att samma film så ofta blir nominerad i typ alla kategorier?

Mvh // Johan

Oskar
0

Såg delar av galan. Ibland kan ju någon hålla ett kul tacktal eller så. Egentligen så är väl inte galan en gala för allmänheten utan för branschfolket? Deras personalfest typ. :)

Jag tycker nog personligen att man kan ge priser till filmer som inte setts av så många. Bara kvalité ska räknas, hur man sedan avgör vad som är kvalité är en annan sak… Sedan skulle man kunna ha ett pris som hette något i stil med "tittarnas val" som gick till den största publiksucceen.

Oskar

Pelle
0

Tycker att det mest intressant kring hela gala-grejen är att det är så otroligt pinsamt och uselt producerat varje gång det är svenskt. Kan dem inte lära sig nåt av jänkarna… svulstigt och pampigt ska det vara, annars är det inte gala. Mao har man inte budgeten kan man lika gärna låta bli.