Den innersta kretsen
Den innersta kretsen (The Good Shepherd) är en film om de första åren i CIA:s historia. Man får följa huvudpersonen (Matt Damon) och hans karriär inom CIA och hur detta påverkar hans privatliv. Filmen är lika mycket ett politiskt drama som ett porträtt av en man som försöker att göra det rätta i en svår tid.
Filmen har en diger rollista med Matt Damon, Angelina Jolie, Alec Baldwin, Robert de Niro och Willian Hurt. Detta är absolut en sevärd film med mycket bra skådespelarinsatser. Matt Damon är lysande! Filmens längd i kombination med ett långsamt tempo gör dock att man tappar intresset ibland. Så av mig får filmen inte mer än en 3:a i betyg. Skådespelarna får dock högsta betyg!
http://www.imdb.com/title/tt0343737/
Oskar
Tyckte nog att den var bättre än 3. Jag ger den en fyra.
Håller med om att den bitvis var lite långsam. Jag tyckte bitvis att det var svårt att veta vad som var "nutid" och dåtid eftersom skådespelarna (bortsett från Angelina) såg likadana ut som 20, 40 och 60-åringar.
Mvh // Johan

#1 Ha, ja det tänkte jag också på. Att det var svårt att hålla koll på vilket årtal scenen utspelades.
Kanske skulle man dela upp en sådan här film på två kvällar…iallafall jag har svårt att hålla koncentrationen uppe så länge när tempot är långsamt…
Oskar
Den här filmen tyckte jag var riktigt dålig faktiskt.
Jag somnade till och med till lite då och då. Så långsam var den.
Och det sjukaste jag sett någonsin hände. Efter typ en timme av filmen så reste sig ett par upp och gick ut från bion… Jag undrade om dom gick för att filmen var så dålig eller för att något hänt??
Men i alla fall. Typ efter yttligare än timme så reste sig yttligare ett par och gick ut från bion och kom aldrig tillbaka. helt sjukt.
Men den var verkligen dålig så jag förstår att dom gick. Faktiskt

Håller med om att den är dålig….o Damon är överskattad!

#3,4 Jag tror att filmen riktar sig till en viss typ av personer. Man ska nog vara lite insatt i hur politiken och maktspelet kring spioneriet fungerar för att uppskatta filmen. Som "vanlig" underhållningsdrama är den nog för långsam. Däremot tycker jag inte att Damon är överskattat i filmen. Lysande är han! :)