Film iFokus

Film

Etikettertvseriewebbserie
Läst 1377 ggr
Oskar
0

Podd-TV

På måndag börjar SVT med Podd-TV:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=45271&lid=puff_530759&lpos=lasMer

Jag kommer absolut att använda mig av den funktionen. Perfekt att kunna prenumerera på TV-program.

Oskar

poike
0

Jag tror prenumerationsmodellen kommer att ta en betydande del av marknaden med tiden, alltså även i tv-soffan. Det som krävs är att fler kan komma åt programmen via fjärrkontroll i soffan.

Dels har vi den dyrare varianten som det pratats om här på forumet, dvs en hel dator vid teven. En annan modell är att ha en billigare apparat vid teven, som via hemnätverket kopplats till den vanliga datorn.

[slo]
0

Hmm, just podd-tv förstår jag inte varför det kallas… Är jag helt ensam om att inte förstå hur man kan ens vilja överväga att titta på film på en iPod, eller liknande?? Pytteskärm och sunkljud… Nej tack.

tillalex
0

#2 Det går att göra numera. Alltså är det bara att skapa ett behov också. Alla vill titta på miniskärmar på bussen och megaskärmar hemma i vardagsrummet. De har inte förstått det än bara…

charlie
0

Jag tror iofs att Apple lanserade video spelaren mer som en ursäkt för att starta försäljning av tv serier i iTunes. Är övertygad om att vad man verkligen satsar på är att skapa ett nytt distrubutionssätt för video material.

---