film sökes
hej
jag behöver få lite hjälp med
Serier, film.. Då jag inte kan göra så mycket på dagarna, blir det en hel del film tittning, så dom vanliga har jag sett.
Jag är snudd på 50, så det är dessutom jättemånga som jag glott på.. (var med när videon kom hehehehe)
ialla fall så skulle jag vilja ha hjälp med lite titlar..
Jag har tittat igenom trådarna här, och tagit till mig en del..
Så nu kommer ni att bli väldigt utmanade i detta..
Kram och tack på för hand

Vad vill du ha hjälp med?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Vit Oleander
Alla Älskar Alice

# 1
alla lite ovanliga filmer du kan komma på.
ok tack
#3 Alla älskar Alice är en svensk film de flesta missat, den bästa svenska må jag säga.
Vit oleander är även en som de flesta missat för att det innehåller inte så många kända ansikten för oss i sverige förutom ett, också väldigt gripande film.
Ska försöka komma på fler konstiga titlar för är det något jag älskar är det att hitta lite mindre omtalade filmer.

sephrenia
Jag uppskatt det verkligen. och det spelar ingen som helst roll vilket språk eller genre…
Det spelar inte äns roll om det är i svartvitt… Jag brukar titta på historien inte på hur dom är gjorda.
tack
svava
#5 synd att dom inte har svartvita förmiddagar längre på tv4 då, en sommar när jag var 14 så såg jag nog alla svenska kända svartvita filmer på förmiddagarna, minns en speciellt som handlade om en ung man som arbetade som forslade virke i vattendrag och hade tjejer i varje by dom stannade till i, allt blev bara knas för han i slutändan men den var väldigt bra.
Jag tittar både på hur dom är gjorda, vad som gjorts fel och historien.. men det är för att jag är intresserad av alla delar :)

Jag kan inte säga att jag är intresserad av hur dom är gjorda, jag gillar bara en bra berättelse.
Jag har oxå sett den du pratade om flottaren… den var bra.
Däremot tycker jag inte om film som är rena fel i, det blir trist. Visst lite blir det ju alltid. men inte för mycket.
Har du sett den gamla Solomom och Shiba? mästerverk..
svava