Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 1092 ggr
LinneaG
0

Narnia

Är den bra el dålig?

Har filmen framför mig, värd att se?

/Linnea

tillalex
0

Sevärd

Saber
0

Helt klart sevärd. Sen om det är värd att se två gåner samma månad kan diskuteras. ;)

Kaj
0

Jag var inte imponerad. Men det kan bero på att jag har lite svårt för Fantasy genren.

En råga bara - läs inte detta om du vill se filmen och inte veta handlingen - frågan kommer alltså många blanka rader ner 

när kidsen blir härskare över Narnia och stannar där tills de blir vuxna för att sedan återigen trilla in i garderoben och komma tillbaka till nutid igen. Vem är då härskare över Narnia? Det var ju så himla viktigt att de stannade för att styra över riket då lejonet försvann. Men tydligen inte viktigare än att de kunde gå tillbaka in i garderoben utan att meddela någon i riket först. Lämnade de bara över styret till vem som helst där då???

johan
0

Jag tyckte den var mycket bra.

Det enda jag inte gillade var i slutet när dom är ute och rider som vuxna och kommer fram till lampposten. En av dom säger "Hmm, vad är det här nu då?" som om dom helt glömt bort den, men i nästa sekund säger dom till Lucy "Inte nu igen" och har uppenbarligen färskt i minnet från när dom kom in i Narnia..

Mvh // Johan

Linda
0

Helt otroligt hur kommer det sig att vuxna killar ser Narnia?

-Jag e ju tjej men skulle aldrig se den..om det inte vore för att jag har barn..

tillalex
0

#5 Vad borde de se? Tuffa grejer?

Jag är nog inte vuxen då…

Linda
0

nää men Narnia e väll en barnfilm..Eller?

Pia
0

Jag kan tycka att det är helt ok att se denna typ av film, ja även för män…:) Harry Potter är väl ett exempel på en bra för alla åldrar! Anledningen till att jag inte kommer se filmen Narnia, är att TV-serien Narnia, som gick på tja nästan stenåldern numera…, för mig ÄR Narnia, och Aslan kan väl aldrig bli mer fulländad än i den…

johan
0

#5: Ähhh! Klart vi kan se bra barnfilmer. Jag ser hellre s.k. barnfilmer som Narnia, Harry Potter, Kalle och Chokladfabriken än geniunt dåliga skitfilmer som 13 snart 30 eller Sweet Home Alabama.

Kvalitet är inte ålderbundet.

Mvh // Johan

Saber
0

Vem har sagt att "vuxna" killar inte får se på barnfilmer? ;)

Linda
0

JagFlört

Faxlin
0

haha, tror inte det hänger på åldern vad man ser för film, det hänger på filmen. Ev välgjord barnfilm är precis lika sevärd som en bra vuxenfilm. Och ärligt talat, vi ska vara rädda om barnasinnet, nog har ni väl lite kvar? Det har jag.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars