Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 598 ggr
Pia
0

Dolt under ytan

Om man vill ha en riktigt mysryslig kväll framför TV:n så rekommenderar jag att man slår på TV4 21.00 ikväll. Då visas "Dolt under ytan" med bl a Michelle Pfeiffer och Harrison Ford. En ryslig thriller med övernaturliga inslag (helt i min smak…:) som kanhända innehåller lite oväntade moment i intrigen.

Någon som sett filmen?

Staffan
0

Jag har inte sett dn men har hört att den ska vara riktigt läskig. Dt kanske blir till att nöta lite på popcorn-skålen nu igen… :)

// staffan

Stefan
0

Har inte heller sett den, men ska göra det ikväll. Har också hört att den ska vara riktigt läskig, passar mig perfekt. Tycker faktiskt det är lite svårt att hitta riktigt läskiga skräckfilmer.

Pia
0

Just för att den ändå är så bedrägligt vardaglig (och full av vackra miljöer och hus…..) blir den än otäckare. Slutet vet jag inte riktigt vad jag skall tycka om dock, är det "rätt" eller "typiskt amerikanskt" eller kanske både och i en kombination som fungerar…:)

tillalex
0

Läste bara snabbt handlingen och trodde det var en till såndär film där man kokar kaniner och spelar barnvakt.

Kanske lika bra jag inte såg den ändå, gillar inte läskiga filmer.

Pia
0

Tillalex, tänkte på just det igår, lite den stilen, men ganska så mycket mer subtil i handlingen…:)

Staffan
0

Subtil i handlingen? Tycker du verkligen det? Jag tyckte faktiskt tvärtom - att varje detalj gick att förutse just innan dn hände.

// staffan

Pia
0

Staffan, jag tänkte mer på subtil jfrt med att koka kanin i en gryta…:)

Du ser, även en så'n petimäter (som jag) vad gäller förutsägbar handling kan ibland uppskatta även "enkla" filmtricks *ler* Tyckte dock ändå inte det var helt förutsägbart vem som var mördaren till en början…