Film iFokus

Film

Etikett: thriller
Läst 6377 ggr
SannaLainen
0

Tips på bra gamla rysare efterlyses!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill ha förslag på gamla bra rysar rullar nu! Så ös på med tips och skriv gärna oxå lite om filmen !

Thanx !Kyss

Basqal
0

The Body Snatcher (1945) med bla Boris Karloff och Bela Lugosi är en av mina favoriter.

The Curse of Frankenstein (1957) med Peter Cushing och Christopher Lee vill jag också minnas som klart sevärd.

SannaLainen
0

Trevligt lite ålder på filmerna oxå (!) TackarCool

mandy848
0

jeepers creepers

Bergspuman
0

Spiraltrappan!

SannaLainen
0

*puffar*

Rockabillyforever
0

The Shining är bra..

http://www.youtube.com/watch?v=5Cb3ik6zP2I

Kommer inte på någon mer just nu men men..

SannaLainen
0

The shining håller jag med om älskar den !

Tungan ute

The Body Snatcher va inge vidare såg halva och spolade resten.. Urkass ! Kom igen folket mer filmer nu!! Gamla godingar!!

SannaLainen
0

*puffar*

Bergspuman
0

En film med Bette Davis, som jag inte kommer ihåg titeln på. Men hon är runt 40-45 när hon gjorde den. Spelar en kvinna som förblivit ogift, hon har någon tragisk historia bakom sig. Hon ser syner, bl a hur någon får sitt huvud avhugget. Brr. Såg den tillsammans med min mamma, ingen av oss vågade titta klart på den!

SannaLainen
0

Borde gå och googla Bette Davis och hitta film titeln!

Basqal
0

Lite svårt att rekommendera fler filmer när vi uppenbarligen har så olika smak…

Vad gillar du för gammal skräck annars? Är du bekant med "Hammer Horror" filmerna?

SannaLainen
0

Ja de e svårt.. men jag e nybörjare typ.. sett för dåligt med film känner jag.. noll koll!!

Tyst

Bergspuman
0

Filmen med Bette Davis: Hush.. Hush Sweet Charlotte, från 1964.

Samma år jag är född :-)

Den var hur som helst RUSKIG!

Saga85
0

Sen är det ju frågan om vad du anser som "gamla". Själv tänker jag automatiskt på 30-50-tal, medans andra menar 90-tal när de pratar om "gamla filmer". Jag har t.o.m. stött på folk som kallar filmer gamla så fort de inte är bioaktuella längre…

Halvdansken
0

Whatever happened to Baby Jane är ju en klassiker. 1962

Invasion of the body snatchers (originalet). 1956. Inte samma som #1 nämner.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Basqal
0

100 Years of Horror visar klipp från ett flertal skräck filmer, kanske hittar du någon film som verkar intressant i den?

Mandusius
0

The Haunting

Handlar om ett hus som hemsöks. Och en kvinna försöker rädda de själar som hålls fågna. Svårt att förklara men den är otroligt bra :)

Rose red

Otroligt bra! Gjord på en Stephen King film värd att se^^ Det är ett hus som hemsöks och bygger sig själv:p

Titta på den först så ska det finnas en film som är nyare som handlar om varför det vart som det vart :P

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

IsabelleJ
0

**Pet Sematary (1989)

Detta är en gammal goding av Stephen King (såklart). Handlar om familjen Creed, mamma, pappa, dotter, son och katten Church. Dom har precis flyttat, och för de flesta familjer innebär det en ny början i livet, men för familjen Creed är det mer som en början till slutet. Dom flyttar in precis bredvid en plats gjord av barn som mist deras husdjur, alltså en djurkyrkogård. Barnen stavade givetvis fel, därav namnet, Pet sematary, istället för Pet cemetary. Den svenska titeln är Jurtjyrkogården. Och en bit ifrån denna djurkyrkogård finns en plats gjord av de gamla indianerna. En plats som återuppväcker alla som blir begravna där. Men inte till samma liv, utan som en ond "version" av det som personen en gång var.**

Jag tycker denna filmen är helt okej, men det finns även en tvåa, alltså Pet sematary 2 (1993), och den är tio gånger bättre enligt mig. Här är det två pojkar som väljer att utmana ödet, en av dessa spelas utav Edward Furlong, han som spelar John Connor i Terminator 2. 

Rekommenderar dessa filmer!

hannakb
0

Drag me to hell

Väldigt läbbig film med sina äckliga inslag, jag som djurvän kan säga att huvudpersonen är ganska grym mot sin kattunge i filmen och tycker att den förlorade lite av sitt värde då. Sen vågade jag aldrig att se färdigt den men den är "äcklig" på ett sätt som sätter sig fast.

lilldiezel
0

Nosferatu är en klassiker ^^