Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 2805 ggr
Lisko
0

Kärleksfilmen The Notebook

För några månader sen såg jag i en tv-serie att de pratade om att en kille blivit "Notebooked". Dvs. en tjej lurade honom att se den här kärleksfilmen som han till en början motvilligt gick med på att se i förhoppning att det kanske skulle leda vidare till nått, men i slutändan så fastnade han för filmen och satt och grät då den slutade. Så såg jag att filmen verkligen fanns och har nu haft den hemma i nästan två veckor, utan att ha hunnit se den. Men i natt kunde jag inte sova och kom ihåg filmen. Åå, den är sååå romantisk! Så alla ni som redan är kära, har varit kära eller vill bli kära, om ni inte redan har sett den se den!

johan
0

Tack för tipset. Det låter lovande. Vad handlar den om? Vilka skådisar är med?

Mvh // Johan

Lisko
0

DAGBOKEN - JAG SÖKTE DIG OCH FANN MITT HJÄRTA

(The Notebook)

Den är baserad på en roman av Nicholas Sparks, regisserad av Nick Cassavetes som bla gjort Face Off och nu senast Blow.

Filmen utspelas i dåtidens södra USA på 40-talet där Rachel McAdams från Wedding Crashers och Ryan Gosling från Murdered by numbers spelar huvudrollerna, men också i nutid då samma roller spelas av Gena Rowlands och James Garner (behöver väl ingen närmare presentationer).

Den handlar i korthet om en kvinna med alzheimer som bor på ett äldreboende där en främmande äldre man besöker henne varje dag och läser högt ur en bok, som handlar om ett ungt par, som kommer från olika samhällsklasser, men som är passionerat förälskade i varandra. 

Jag tycker att rollbesättaren har gjort ett strålande jobb och det var trevligt att för en gångs skull se lite "nya" skådespelare som man inte sett sig less på.

Pia
0

Åh, den har jag haft liggande lääänge, den kom som DVD ihop med en tidning en gång. Tack för att du påminde mig!

Therese_84
0

En väldigt bra film som är värd att se.

Pia
0

För den intresserade så går denna på TV2 ikväll påskafton 2007…

WiktZac
0

Den är som en riktigt sliskig romantisk såpa - men den fungerar hela vägen ändå! Mysko…

Rekommenderas.

//Zac

Kokoskorven
0

äntligen har jag hittat den, ska ses ikväll…:)

mandiz94
0

slutar filmen lyckligt eller sorgligt?

men säg inte hur den slutar bara om det är lyckligt eller sorgligt.

Destany
0

Jag älskar den filmen =) kan se den om o om igen

# 8 Den slutar Lyckligt..