Film iFokus

Film

Etikettskådespelare
Läst 1166 ggr
johan
0

Leonardo DiCaprio

Jag måste säga att jag tycker att Leonardo DiCaprio är en av världens bästa manliga skådespelarna just nu. Måhända att jag inte alltid gillar hans filmer, men jag tycker alltid att han gör en superinsats.

Vem skulle kunna göra en bättre prestation i Gilbert Grape till exempel? Eller den obehagliga filmen The Basketball Diaries?

I höst kommer han med två nya filmer. The Departed tillsammans med Jack Nicholsson och Matt Damon och Blood Diamond.

I kväll visar Kanal 5 filmen Catch Me If You Can med Leo och Tom Hanks i huvudrollerna.

Leo får en stark femma i betyg från mig. Vad tycker ni?

Mvh // Johan

Cartman
0

Har iofs bara sett Gilbert Grape, Titanic, The Aviator och nu senast Catch me if you can (skön rulle). Och i dessa gör han ju ett utmärkt jobb. Undrar om det inte var Cmiyc som gav honom rollen i The Aviator, han är ju bevisligen bra på att gestalta personer i "true stories"? Fortfarande lite för ung för att tävla med Nicholson, Walken, D Hoffman etc men kommer säkert dit.

johan
0

Kan hålla med dig Cartman. Men man får snarare lägga honom i samma kategori fortfarande ganska unga skådisar där även Brad Pitt, Edward Norton, Johnny Depp och Giovani Ribisi spelar.

Liksom Mr Depp tycker jag att DiCaprio väljer intressantare roller än dom andra. Dessa två herrar spelar sällan samma roll två gånger. De gillar utmaningarna.

Mvh // Johan

Pia
0

Jag avskyr honom, för mig har han inget skådespelarregister utan spelar samma typ hela tiden, om och om och om igen. Ok han var super i Gilbert Grape och helt ok i Titanic, men brr nej jag kan inte med honom.

Oskar
0

Han är grym i The Aviator!

Mandrakonian
0

den här film är hans bästa enligt mig, kanske inte många som sett den, rekomenderas varmt :   http://www.imdb.com/title/tt0112461/

MeMyselfandI
0

Jo #5 varje sann Leonardo-fan ;) antar jag har sett Basketball diaries
(har för mig att den nångång kallats för "På driven i New York" när den gått på tv), den nämner förövrigt också Johan i sitt inlägg. Och jag håller med Johan - Depp och DiCaprio är lite outstanding när det gäller att variera sig i att välja filmer de är med i - och ofta spelar de fantastiskt bra.

CBA
0

Jag håller med Pia…jag klarar inte av honom, tycker han är för slemmigt självsäker.

Då få filmer jag sett med honom (Gilbert Grape, Titanic och Catch me…) har varit bra men inte tack vare honom enligt mig.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Pia
0

Skönt att höra att jag inte är ensam om den åsikten, CBA…:)

Lunascape
0

Jag tycker att Leonardo di Caprio är en fantastisk skådespelare! Minns första gången jag såg Gilbert Grape och jag trodde att han var utvecklingsstörd på riktigt..

Det att folk tycker att han spelar samma roller hela tiden kan jag inte helt förstå. Är det någon som verkligen prövar något nytt hela tiden så tycker jag att det är just han. Och det att han är självsäker (som förövrigt inte är något negativt) är ju den rollen han gestaltar och behöver inte betyda att han är sådan i verkligheten. Det enda jag kan se som negativt är att han för mig blir lite mindre trovärdig i mer vuxna roller, då han fortfarande ser väldigt ung ut.

Tuss87
0

The aviator är superkass jag sov mig nästan igenom den filmen. Titanic och Gilbert Grape är däremot fenomenala. Catch me if you can lite mindre bra men helt okej. The Departed var så där, gick väl att kolla på men skulle knappast se om den men det beror nog mer på handlingen än Leo för han var bra dock tål jag inte Matt Damon. Ish för den killen!

modellflickan
0

Jag var dökör i honom som tonåring. Gick till och med i en tight top med hans bild på. Bilder av honom hade jag i massor. GladIdag är jag väl inte lika förtjust i honom.

diii
0

Han har utvecklats enormt om ni ser från titanic liksom..han är charmig och anpassningsbar tkr jag